Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

The role od reading and active reading in language development (CROSBI ID 629160)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Hržica, Gordana ; Roch, Maja ; Hozdić, Nina ; Knežević, Dora ; Smiljanić, Martina The role od reading and active reading in language development. 2015

Podaci o odgovornosti

Hržica, Gordana ; Roch, Maja ; Hozdić, Nina ; Knežević, Dora ; Smiljanić, Martina

engleski

The role od reading and active reading in language development

Djeca u prvi razred dolaze s čitavim nizom jezičnih vještina koje potiču usvajanje čitanja i pisanja kao složenih vještina ključnih za nastavak školovanja. Individualne razlike u tim vještinama ostaju relativno stabilne u idućim godinama (na primjer, Butler i sur., 1985.). Djeca koja zaostaju u čitanju u prvom razredu redovito teže napreduju i u ostalim domenama školovanja. Ustanoviti čimbenike koji su poticajni za razvoj jezičnih vještina prije dolaska djeteta u školu stoga se nameće kao ključno pitanje sa snažnim implikacijama za budućnost djeteta. U ovom istraživanju ispitivano je više čimbenika koji mogu utjecati na jezični razvoj, ali poseban je naglasak postavljen na čitanje u obitelji. Praćeno je koliko čitanje ili pričanje priča te način na koji se čita ili pripovijeda povezani s općim jezičnim razvojem djeteta. Čitanje djeci često se ističe kao dobar način poticanja jezičnog razvoja. Međutim, meta-analiza 16 istraživanja (Senecal i Young, 2008) pokazala je malen utjecaj samog čitanja, a kao važan prediktivni čimbenik jezičnog razvoja ističe aktivno čitanje (na primjer, postavljanje pitanja tijekom čitanja, zajedničko prepričavanje i slično). U ovom istraživanju 45 jednojezične predškolske djece ispitano je na dva standardizirana jezična testa, Peabody slikovnom testu rječnika (Dunn, Dunn, Kovačević et al., 2010.) te Testu razumijevanja gramatike (Bishop, Kuvač Kraljević et al., 2013.). Roditeljskim upitnikom procijenjeni su osnovni socioekonomski podatci o obitelji, količina i vrsta materijala za poticanje jezika koji su dostupni djetetu te količina i vrsta zajedničkog čitanja roditelja i djece (prema Home Literacy Modelu – Senechal i LeFevre, 2002.). Rezultati pokazuju da je količina čitanja i pričanja priča djeci povezana s njihovim rezultatima na testu rječnika, ali ne i testu razumijevanja gramatičkih struktura. Količina aktivnog sudjelovanja djeteta u procesu čitanja ili pričanja pokazala je visoku korelaciju s rezultatima na oba testa. Rezultati upućuju na važnost aktivnog čitanja te osvještavanje ključne uloge takvih aktivnosti u jezičnom razvoju djeteta.

SES; reading; active reading; language development

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Peti kongres hrvatskih logopeda

predavanje

24.09.2015-26.09.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano