Need for diversity ; ecologicical approach to bilingual language assessment (CROSBI ID 629161)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Hržica, Gordana ; Goleš, Ana ; brdarić, Blanka ; Tadić, Emilija ; Hozdić, Nina ; Knežević, Dora ; Roch, Maja
engleski
Need for diversity ; ecologicical approach to bilingual language assessment
Pri ulasku u obrazovni sustav dvojezična djeca pokazuju niže rezultate u procjenama jezičnog razvoja od jednojezičnih vršnjaka. U većini je slučajeva jezična procjena takve djece jednojezična te uključuje kriterije kakvi se primjenjuju za jednojezične govornike. No, i u slučajevima dvojezične procjene rezultati na testovima mogu pokazati zaostajanje zbog zahtjevnosti usvajanja dvaju jezika (Bedore i sur., 2010). Često se kao rješenje ovakvih problema ističe jezična procjena pomoću zadataka koji nisu razvijeni i standardizirani za dvojezične govornike te procjenjuju jezik kroz uporabu (Bedore i sur., 2010). U ovom su istraživanju prikupljeni kontrolirani uzorci govornog jezika pomoći materijala namijenjenih procjeni pripovijedanja. Ispitani su dvojezični govornici predškolske dobi koji govore talijanski i hrvatski (n=20) te njihovi jednojezični talijanski (n=20) i jednojezični hrvatski (n=20) vršnjaci. Pri tome je rabljen Multilingual Assessment Instrument for Narratives (MAIN – Gagarina i sur., 2012 ; hrvatska inačica - Hržica, Kuvač Kraljević ; talijanska inačica - Roch, Levorato). Svi su ispitanici procijenjeni i pomoću dvaju standardiziranih jezičnih testova. Uzorcima govornog jezika procijenjena je gramatika priče (pomoću standardnog MAIN obrasca) te mjere jezičnog razvoja (između ostalih broj komunikacijskih jedinica (C-units), broj različitih riječi, omjer različnica i pojavnica). Rezultati pokazuju da rezultati na standardiziranim testovima ne korespondiraju uvijek s ekološkim mjerama. Složene mjere u kojima je nužna sposobnost integracije različitih jezičnih domena omogućuju dvojezičnim govornicima jezičnu izvedbu te mogu biti znatno informativniji od rezultata na standardiziranim testovima. Takvi rezultati upućuju na važnost šireg pristupa jezičnoj procjeni dvojezičnih govornika. Izgradnja jezičnog profila dvojezičnih govornika koja bi uključivala različite vrste zadataka i testova mnogo bi prikladnije prikazivala jezični razvoj i status takvih govornika te bolje služila pri, primjerice, procjeni djeteta prilikom ulaska u obrazovni sustav ili sličnim prilikama u kojima je jezična procjena nužna.
bilingual language assessment; language samples; measures of language development
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Peti kongres hrvatskih logopeda
predavanje
24.09.2015-26.09.2015
Osijek, Hrvatska