Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Digitalna bajka - književnost novih generacija (CROSBI ID 629828)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Težak, Dubravka ; Gabelica, Marina Digitalna bajka - književnost novih generacija // Didaktičko-metodički pristupi i strategije - podrška učenju i razvoju dece / Ristić, Miroslava (ur.). Beograd: Učiteljski fakultet u Beogradu, 2015. str. 166-167

Podaci o odgovornosti

Težak, Dubravka ; Gabelica, Marina

hrvatski

Digitalna bajka - književnost novih generacija

Kao uzrok činjenice da djeca i mladi čitaju sve manje često se navode suvremeni digitalni mediji koji su masovno zaokupili nove generacije. Oni se u prvom redu doživljavaju kao sredstva zabave i razonode, zatim sredstva informiranja, a često se zanemaruju njihove velike mogućnosti da posluže i kao sredstva odgoja i obrazovanja u svim područjima pa tako i u književnosti. Danas se vrlo često prenose klasične bajke u digitalne medije gdje dobivaju i interaktivnu dimenziju koja ih katkad prilično udaljava od osnovnoga književnog predloška. U korpusu klasične bajke, veliki je broj bajki koje su ponikle u usmenoj tradiciji. Na tom putu prenošenja usmenim kanalima, mi danas ne možemo pouzdano znati do kakvih je sve mijena u bajci došlo. Možemo tek istraživati zapisane verzije jedne te iste bajke, ustanoviti sve promjene i pokušati dati objašnjenja zašto se autor odlučio za te promjene. Nije li sada prelazak bajke iz književnog oblika u digitalni sa svim mijenama koje iz toga proizlaze samo logičan stupanj u razvoju te književne vrste? U radu ćemo razmotriti pitanja smisla prenošenja književnog djela u digitalni medij, koliko djelo time gubi ili dobiva, odnosno kolika šteta ili dobrobit iz toga proizlazi za društvo, odnosno konkretno za dijete. Na primjeru poznatih bajki, razmotrit ćemo koliko i kako digitalne tehnologije mogu pridonijeti obogaćivanju nastave književnosti.

dječja književnost; bajka; digitalni mediji; nastava književnosti

nije evidentirano

engleski

The Digital Fairytale - Literature of the New Generation

nije evidentirano

children's literature; fairytale; digital media; literature classes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

166-167.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ristić, Miroslava

Beograd: Učiteljski fakultet u Beogradu

978-86-7849-209-9

Podaci o skupu

Didaktičko-metodički pristupi i strategije-podrška učenju i razvoju dece

poster

20.11.2015-20.11.2015

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Filologija