Poticajno okruženje za razvoj likovnog stvaralaštva djece rane i predškolske dobi (CROSBI ID 629857)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Novaković, Svetlana ; Tomljenović, Zlata
hrvatski
Poticajno okruženje za razvoj likovnog stvaralaštva djece rane i predškolske dobi
Suvremene teorije odgoja i obrazovanja u ranoj i predškolskoj dobi stavljaju naglasak na oblikovanje poticajnog okruženja koja će pružati dovoljno mogućnosti za izražavanje djetetovih stvaralačkih potencijala, oblikovanje različitih oblika igre i učenja i stvaranje kvalitetnih međuljudskih odnosa, mogućnost samostalnog istraživanja i rješavanja problema u različitim vrstama aktivnosti, ovisno o interesu djece. Karakteristike poticajnog okruženja su funkcionalan i estetski oblikovan prostor, bogatstvo i raznolikost materijala, pozitivno emocionalno ozračje i organizacija prostora koja omogućava slobodno kretanje i suradnju djece. Istraživanje je provedeno na uzorku od 207 odgojitelja iz 17 vrtića u Hrvatskoj. Ispitali smo stajališta odgojitelja o važnosti uloge prostora kao čimbenika poticanja dječjeg likovnog stvaralaštva i kakvu ulogu prostoru osobno namjenjuju u svojem radu s djecom s obzirom na godine radnog staža, stupanj obrazovanja, stručni naziv i mjesto rada. Rezultati istraživanja su pokazali da postoji statistički značajna razlika u stajalištima odgojitelja o važnosti uloge prostora kao čimbenika poticanja dječjeg likovnog stvaralaštva koju osobno primjenjuju u svojem radu s djecom s obzirom na stručni naziv i mjesto rada. Odgojiteljice koje su mentori značajno veću važnost u svom radu pridaju prostoru kao čimbeniku poticajnog dječjeg stvaralaštva u usporedbi s odgojiteljicama koje su savjetnice te u usporedbi s odgojiteljicama bez stručnog naziva. Odgojiteljice u većem gradu u svom radu pridaju značajno veću važnost prostoru kao čimbeniku poticanja dječjeg stvaralaštva u usporedbi s odgojiteljicama iz manjeg grada.
poticajno okruženje; prostor; uloga odgajatelja u oblikovanju prostora; likovno stvaralaštvo djece
nije evidentirano
engleski
Stimulating Environment in the Development of Early and Preschool Children's Creation
nije evidentirano
stimulating environment; space; preschool teacher's role in shaping space; children's art creation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
126-127.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Didaktičko-metodički pristupi i strategije-podrška učenju i razvoju dece
predavanje
20.11.2015-20.11.2015
Beograd, Srbija