Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticajno okruženje za razvoj likovnog stvaralaštva djece rane i predškolske dobi (CROSBI ID 629857)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Novaković, Svetlana ; Tomljenović, Zlata Poticajno okruženje za razvoj likovnog stvaralaštva djece rane i predškolske dobi. 2015. str. 126-127

Podaci o odgovornosti

Novaković, Svetlana ; Tomljenović, Zlata

hrvatski

Poticajno okruženje za razvoj likovnog stvaralaštva djece rane i predškolske dobi

Suvremene teorije odgoja i obrazovanja u ranoj i predškolskoj dobi stavljaju naglasak na oblikovanje poticajnog okruženja koja će pružati dovoljno mogućnosti za izražavanje djetetovih stvaralačkih potencijala, oblikovanje različitih oblika igre i učenja i stvaranje kvalitetnih međuljudskih odnosa, mogućnost samostalnog istraživanja i rješavanja problema u različitim vrstama aktivnosti, ovisno o interesu djece. Karakteristike poticajnog okruženja su funkcionalan i estetski oblikovan prostor, bogatstvo i raznolikost materijala, pozitivno emocionalno ozračje i organizacija prostora koja omogućava slobodno kretanje i suradnju djece. Istraživanje je provedeno na uzorku od 207 odgojitelja iz 17 vrtića u Hrvatskoj. Ispitali smo stajališta odgojitelja o važnosti uloge prostora kao čimbenika poticanja dječjeg likovnog stvaralaštva i kakvu ulogu prostoru osobno namjenjuju u svojem radu s djecom s obzirom na godine radnog staža, stupanj obrazovanja, stručni naziv i mjesto rada. Rezultati istraživanja su pokazali da postoji statistički značajna razlika u stajalištima odgojitelja o važnosti uloge prostora kao čimbenika poticanja dječjeg likovnog stvaralaštva koju osobno primjenjuju u svojem radu s djecom s obzirom na stručni naziv i mjesto rada. Odgojiteljice koje su mentori značajno veću važnost u svom radu pridaju prostoru kao čimbeniku poticajnog dječjeg stvaralaštva u usporedbi s odgojiteljicama koje su savjetnice te u usporedbi s odgojiteljicama bez stručnog naziva. Odgojiteljice u većem gradu u svom radu pridaju značajno veću važnost prostoru kao čimbeniku poticanja dječjeg stvaralaštva u usporedbi s odgojiteljicama iz manjeg grada.

poticajno okruženje; prostor; uloga odgajatelja u oblikovanju prostora; likovno stvaralaštvo djece

nije evidentirano

engleski

Stimulating Environment in the Development of Early and Preschool Children's Creation

nije evidentirano

stimulating environment; space; preschool teacher's role in shaping space; children's art creation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

126-127.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Didaktičko-metodički pristupi i strategije-podrška učenju i razvoju dece

predavanje

20.11.2015-20.11.2015

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija