Socio-emocionalne kompetencije djece kao indikatori kvalitete kurikuluma (CROSBI ID 630079)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Socio-emocionalne kompetencije djece kao indikatori kvalitete kurikuluma
Ciljevi Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje su, između ostalog, osiguranje osobne, emocionalne i socijalne dobrobiti za dijete te razvoj različitih kompetencija. U kojoj mjeri će djeca razvijati emocionalnu i socijalnu kompetenciju ovisi o nasljedni i okolinskim čimbenicima, o njihovoj sposobnosti regulacije emocija, poznavanju i razumijevanju okoline, socijalnim vještinama te njihovoj sposobnosti da se ponašaju u skladu s tim spoznajama. Socijalno i emocionalno kompetentna djeca mogu iskoristiti poticaje iz okoline i svoje osobne te postići dobre razvojne rezultate koji omogućuju zadovoljavajuće i kompetentno sudjelovanje u zajednici kojoj pripadaju. Budući da socijalne interakcije uključuju niz socijalnih vještina, socijalno kompetentna djeca usklađuju svoje ponašanje s tuđim tako što nalaze zajednički jezik, razmjenjuju informacije i ispituju sličnosti i razlike u skladu s naučenim prosocijalnim vještinama, a to su vještine slušanja, vještine povezane s funkcioniranjem u grupi, postupanje s osjećajima i stresom te alternativa za agresiju. Ovladavanje prosocijalnim vještinama u predškolsko doba od velike je važnosti za dječje dobro osjećanje i adekvatan daljnji socijalni i emocionalni razvoj. Istraživanja povezanosti karakteristika dječjeg temperamenta i dječje psihosocijalne prilagodbe ukazuju na važnost karakteristika temperamenta u procesu socijalizacije za dječji emocionalni i socijalni razvoj. Dijete koje je emocionalno i socijalno kompetentno je sretno dijete koje je ovladalo prosocijalnim vještinama i koje se na adekvatan način razvija u poticajnoj okolini. Već se dugi niz godina naglašava, uz obitelj, važnost predškolskih ustanovama i škola za razvoj djetetovih socijalnih i emocionalnih vještina. Rezultati dosadašnjih istraživanja potvrđuju da se socijalne i emocionalne kompetencije mogu naučiti kroz programe kao dio kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje kao i kroz kurikulume za osnovno i srednjoškolsko obrazovanje. Socijalizacija emocija u predškolskim ustanovama posredno i neposredno utječe na dječju emocionalnu i socijalnu kompetenciju stoga nas zanimaju pokazatelji socijalne i emocionalne kompetencije kao indikatori kvalitete kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Sustavno poticanje emocionalne i socijalne kompetencije kod djece u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju od ključne je važnosti za kasniju dobrobit i psihosocijalnu prilagodbu djeteta u adolescenciji i odrasloj dobi. Na kraju će biti prikazane praktične implikacije za poticanje emocionalne i socijalne dobrobiti djece u predškolskim ustanovama za kvalitetnu odgojno-obrazovnu praksu i kurikulum vrtića.
socijalne kompetencije; emocionalne kompetencije; kurikulum; odgajatelji; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Socio-emotional competence of children as indicators of the quality of the curriculum
nije evidentirano
social competence; emotional competence; Curriculum; teachers; early and pre-school education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
51-52.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Visković, Ivana
Makarska: Dječji vrtić Biokovsko zvonce, Makarska
Podaci o skupu
Mirisi djetinjstva Nacionalni kurikulum ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja - teorijske postavke i implementacija 21. Dani predškolskog odgoja i obrazovanja
ostalo
12.11.2015-14.11.2015
Makarska, Hrvatska