Doživljaj društvenih mreža iz perspektive adolescenata (CROSBI ID 399512)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Radas, Josipa
Jeđud Borić, Ivana
hrvatski
Doživljaj društvenih mreža iz perspektive adolescenata
Svrha ovog rada usmjerena je na produbljivanje spoznaja i razumijevanje društvenih mreža kao važnog čimbenika u socijalizaciji i razvoju socijalnih vještina kod adolescenata. S obzirom na navedeno, cilj ovog rada je steći dublji uvid u to kako adolescenti doživljavaju društvene mreže. U tom smislu kroz metodu fokusnih grupa specifičnije je istražena uloga društvenih mreža u životu adolescenata, način korištenja društvenih mreža te pozitivne i negativne strane društvenih mreža koje adolescenti prepoznaju. Provedeno je ukupno 6 fokusnih grupa kojima su obuhvaćene osnovne škole u različitim dijelovima grada Zagreba. U fokusnim grupama je sudjelovalo 48 učenika i učenica osmih razreda. Rezultati koji su dobiveni ukazuju na veliki značaj koji društvene mreže imaju u životu adolescenata, prvenstveno kroz komunikaciju s prijateljima i vršnjacima. Sudionici društvene mreže koriste uvijek i svugdje, a život bez njih doživljavaju kao kaznu i osjećaju se isključeno. Rezultati istraživanja ukazuju na to da su sudionici svjesni kako pozitivnih, tako i onih negativnih strana društvenih mreža. Sveukupno, mladi imaju pozitivan stav prema društvenim mrežama, a negativne strane društvenih mreža koje spominju ne vide kao negativnosti samih mreža, već načina na koji ih oni koriste. Ovi podaci su vrlo značajni jer nam ukazuju na to da mladi imaju svijest o važnosti odgovornog ponašanja i da se uglavnom tako i ponašaju. U socijalno pedagoškom pogledu ovakvi rezultati daju dobru podlogu za rad s mladima kako bi ih još više osvijestili o važnosti poštivanja tuđe privatnosti, odgovornog i prosocijalnog ponašanja, socijalizacije i razvoja socijalnih vještina.
društvene mreže; adolescenti; komunikacija; socijalizacija
nije evidentirano
engleski
The experience of social networks from the perspective of adolescents
nije evidentirano
social network sites; adolescents; communication; socialization
nije evidentirano
Podaci o izdanju
64
17.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb