Utjecaj pilatesa na gibljivost kralježnice (CROSBI ID 222777)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Baumschabel, Marija ; Kiseljak, Dalibor ; Filipović, Vesna Utjecaj pilatesa na gibljivost kralježnice // Physiotherapia Croatica, 13 (Suppl. 1) (2015), 34-37

Baumschabel, Marija ; Kiseljak, Dalibor ; Filipović, Vesna

Utjecaj pilatesa na gibljivost kralježnice

UVOD Pilates je spoj vježbi istezanja i snage, dovodi do jačanja i oblikovanja mišića, ispravljanja držanja tijela, poboljšanja gipkosti i ravnoteže te ujedinjuje tijelo i um. Osim na oblikovanje tijela, psihičko opuštanje i koncentraciju, ta metoda izuzetno povoljno utječe na poboljšanje statičke snage čitavoga tijela kao i na razvoj fleksibilnosti, ravnoteže te pravilnog držanja i disanja. Pilates vježbe se mogu uključiti u vježbe rehabilitacije i programe fizioterapije jer pomažu bržem oporavku i jačanju mekih tkiva nakon operacija, ozljeda, ili bolesti. MATERIJALI I METODE U istraživanju je sudjelovalo 30 ispitanica u dobi od 20 do 45 godina koje su podijeljene u dvije grupe po 15, randomiziranim odabirom. Jedna grupa je koristila vlastito tijelo kao otpor, dok je druga grupa koristila pomagala bučice i loptu kao otpor. Mjerenje se provodilo u periodu od deset tjedana, ispitanice su mjerene dva puta, na početku i na kraju istraživanja. Mjerenja su provedena pomoću Functional Movement Screen (FMS) testa. Za provođenje testa bili su potrebni palica, daska (100x10x5cm) i podesiva prepreka. REZULTATI Nakon obrade podataka, pokazalo se da primjena Pilates vježbi bez pomagala, kakve je provodila prva grupa ispitanica, nema značajan utjecaj na povećanje gibljivosti i dinamičke stabilnosti tijela, dok primjena Pilates vježbi s pomagalima, kakve je provodila druga grupa ispitanica, dovodi do značajnog povećanja gibljivosti te dinamičke stabilnosti tijela. ZAKLJUČAK Rezultati t-testa za male nezavisne uzorke pokazuju kako se skupine nisu značajno razlikovale u inicijalnom mjerenju prije primjene eksperimentalnih tretmana, dok su u finalnom mjerenju utvrđene značajne razlike između rezultata FMS testa dviju skupina ispitanika u smjeru boljih rezultata druge skupine koja je pri vježbanju koristila pomagala. U daljnjim istraživanjima o utjecaju pilatesa na gibljivost tijela predlaže se veći uzorak te uključivanje muške populacije u istraživanja.

pilates ; fleksibilnost ; Functional Movement Screen

The Impact of Pilates on Spine Flexibility

pilates ; flexibility ; Functional Movement Screen