Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj različitog stupnja informiranosti na induciranje lažnih sjećanja (CROSBI ID 630289)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Milić, Marija ; Šincek, Daniela ; Delić, Andrea Utjecaj različitog stupnja informiranosti na induciranje lažnih sjećanja // EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«, Ljubljana, 3rd & 4th December 2015 – book of proceedings / Orel, Mojca (ur.). Ljubljana: EDUvision, 2015. str. 31-41

Podaci o odgovornosti

Milić, Marija ; Šincek, Daniela ; Delić, Andrea

hrvatski

Utjecaj različitog stupnja informiranosti na induciranje lažnih sjećanja

Pri reprodukciji nekih zapamćenih sadržaja dolazi do ispuštanja informacija, ali i grešaka zbog rekonstruktivne prirode pamćenja. Iz različitih perspektiva (kako edukacijske, tako i forenzične) značajan je fenomen lažnih sjećanja. Iz edukacijske perspektive, ovaj fenomen će dovoditi do iskrivljavanja zapamćenih informacija. Ovim se istraživanjem željelo provjeriti može li se upozoravanjem na postojanje ove pojave utjecati na izraženost lažnih sjećanja kod učenika završnih razreda srednjih škola. U predistraživanju su konstruirane liste riječi na hrvatskom jeziku i test prepoznavanja, odnosno hrvatska inačica Desee-Roediger- McDermottove paradigme, kojima su se inducirala i provjeravala izraženost lažnih sjećanja. U provedbi predistraživanja sudjelovalo je 105 studenata. U samom istraživanju je sudjelovalo 201 učenik srednjih škola. Sudionici su, u kvazieksperimentalnom nacrtu, bili podijeljeni u 3 skupine s obzirom na upoznatost sa svrhom istraživanja - neinformirana, djelomično informirana i potpuno informirana skupina. Korišteno je 9 lista riječi, svaka lista sadržavala je 15 riječi te test prepoznavanja koji se sastojao od ukupno 56 riječi. Istraživanjem je utvrđeno postojanje razlike u izraženosti lažnih sjećanja s obzirom na informiranost sudionika. Potpuno informirana skupina imala je najmanje izražena lažna sjećanja. Nisu utvrđene spolne razlike u pojavi lažnih sjećanja pomoću korištene paradigme te nije utvrđeno postojanje razlika u točnom prepoznavanju riječi s liste s obzirom na stupanj informiranosti sudionika o načinu induciranja lažnih sjećanja. Dobiveni rezultati idu u smjeru da upoznavanje učenika s pojavom lažnih sjećanja pri usvajanju nizova pojmova smanjuje vjerojatnost lažnog prepoznavanja povezanih pojmova koji nisu bili na listi koja se učila. Osim teorijske vrijednosti, istaknuta je mogućnost primjene ovih podataka u obrazovanju srednjoškolaca.

lažna sjećanja; liste riječi; spolne razlike; informiranje; učenici

nije evidentirano

engleski

The influence of the level of awareness on the inducement of false memories

nije evidentirano

false memory; word lists; gender differences; forewarning; pupils

nije evidentirano

Podaci o prilogu

31-41.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«, Ljubljana, 3rd & 4th December 2015 – book of proceedings

Orel, Mojca

Ljubljana: EDUvision

978-961-93662-4-0

Podaci o skupu

EDUvision 2015 »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«, Ljubljana, 3rd & 4th December 2015

ostalo

03.12.2015-04.12.2015

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

Psihologija