Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Teorijsko-empirijski pregled objašnjenja rodnih razlika u obrazovnim odabirima i uspjehu (CROSBI ID 55075)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Jugović, Ivana Teorijsko-empirijski pregled objašnjenja rodnih razlika u obrazovnim odabirima i uspjehu // Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? Pristup visokom obrazovanju i odabir studija / Baranović, Branislava (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2015. str. 71-103

Podaci o odgovornosti

Jugović, Ivana

hrvatski

Teorijsko-empirijski pregled objašnjenja rodnih razlika u obrazovnim odabirima i uspjehu

Cilj ovog poglavlja je dati pregled ključnih teorijskih i empirijskih objašnjenja koja odgovaraju na pitanje zašto se djevojke i mladići razlikuju u obrazovnim odabirima i postignućima. Obrazovno područje u kojem su djevojke podzastupljene, imaju lošije postignuće ili slabiju motivaciju, jest područje koje obuhvaća prirodne znanosti, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. Kada se istražuje lošiji školski uspjeh mladića i podzastupljenost muškaraca na studijima, najčešće je riječ o školskim predmetima poput materinskog i stranih jezika te o studijima poput učiteljskog studija ili drugih pomažućih struka. Čimbenici kojima se objašnjavaju razlike između djevojaka i mladića, odnosno žena i muškaraca u obrazovnim odabirima i uspjehu su: (1) biološke razlike između muškaraca i žena, (2) razlike u motivaciji, odnosno stavu prema obrazovnom području, (3) podrška socijalne okoline za bavljenje tim područjem, (4) nedostatak rodno nestereotipnih uzora, (5) rodni stereotipi o obrazovnom području i zanimanjima i (6) nesklad između rodnih uloga i predodžbi o obrazovnom području ili zanimanju. U poglavlju su opisani navedeni pristupi rodnim razlikama u obrazovnom uspjehu i odabirima, kao i istraživanja kojima se provjeravala njihova utemeljenost. Također je opisana teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika (1983) koja u objašnjenju obrazovnih ishoda uzima u obzir ulogu motivacije, ali i važnost rodnih uloga i stereotipa o školskim predmetima i zanimanjima. Na temelju pregleda literature može se zaključiti da su neke pretpostavke ove teorije slabo istražene, poput onih o utjecaju šireg društvenog okruženja, obiteljske situacije, te rodnih uloga učenika na njihov obrazovni uspjeh i odabire, te da stoga postoji potreba za njihovom empirijskom provjerom.

odabir studija, rodni stereotipi, rodne uloge, teorija očekivanja i vrijednosti

nije evidentirano

engleski

The theoretical and empirical review of explanations of gender differences in educational choices and achievement

nije evidentirano

field of study choice, gender stereotypes, gender roles, expectancy-value theory

nije evidentirano

Podaci o prilogu

71-103.

objavljeno

Podaci o knjizi

Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? Pristup visokom obrazovanju i odabir studija

Baranović, Branislava

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

2015.

978-953-6218-68-4

Povezanost rada

Psihologija