Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Verbalne strategije majki djece različita spola pri pomaganju u rješavanju kognitivnih problemskih zadataka (CROSBI ID 223440)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Cakić, Lara Verbalne strategije majki djece različita spola pri pomaganju u rješavanju kognitivnih problemskih zadataka // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 24 (2015), 3; 427-441. doi: 10.5559/di.24.3.06

Podaci o odgovornosti

Cakić, Lara

hrvatski

Verbalne strategije majki djece različita spola pri pomaganju u rješavanju kognitivnih problemskih zadataka

Cilj rada bio je utvrditi verbalne strategije koje rabe majke prilikom pomaganja djeci u dobi od 5 do 7 godina u rješavanju kognitivnih zadataka u zoni idućega razvoja te utvrditi rabe li majke različite verbalne strategije s obzirom na djetetov spol. U istraživanju su sudjelovale majke (N = 80) i njihova djeca (41 dječak i 39 djevojčica). Majke i djeca snimani su videokamerom tijekom rješavanja kognitivnih zadataka, a potom su snimke analizirane. Analizirane su verbalne reakcije majki nakon netočnoga i nakon točnoga djetetova odgovora kad su prvi odgovori ili više djetetovih odgovora bili netočni. Majke se ne razlikuju s obzirom na spol djece po strategijama pomaganja u rješavanju kognitivnih zadataka, kao ni u verbalnim strategijama kad bi djeca točno riješila zadatak. Djevojčicama su majke najčešće pomagale riješiti zadatke tako da su ih poticale na razmišljanje, dok su kod pomaganja dječacima majke najčešće primjenjivale tehniku građenja skela. Kada bi djeca točno riješila zadatak, pošto su prvi ili više djetetovih odgovora bili netočni, najčešća strategija majki i za dječake i za djevojčice bila je da daju povratnu informaciju o točnom rješenju.

strategije poučavanja djece ; zona idućeg razvoja ; građenje skela ; majke ; djeca predškolske dobi ; dječaci ; djevojčice

nije evidentirano

engleski

Maternal Verbal Strategies in the Process of Scaffolding Children of Different Sex to Solve Cognitive Problems

nije evidentirano

mother-child teaching strategies ; zone of proximal development ; scaffolding ; mothers ; preschoolers ; boys ; girls

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (3)

2015.

427-441

objavljeno

1330-0288

10.5559/di.24.3.06

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost