Cvelferica, ispod sto jata vrana i između sto njiva (poezija i metapismo) (CROSBI ID 13406)

Jukić, Sanja ; Rem, Goran Cvelferica, ispod sto jata vrana i između sto njiva (poezija i metapismo). Osijek: Udruga Duhovno hrašće ; Ogranak Društva hrvatskih književnika Slavonsko-baranjsko-srijemski, 2015

Jukić, Sanja ; Rem, Goran

Cvelferica, ispod sto jata vrana i između sto njiva (poezija i metapismo)

Cvelferica, ispod sto jata vrana i između sto njiva (poezija i metapismo) knjiga je koja donosi teorijsku analizu poezije i metapisma cvelferskoga kraja, uz izbor iz autorskih tekstova. I poeziju i metapismo karakterizira poetološko-stilska heterogenost. Nju u odjeljku poezije oprimjeruju pjesničke poetike ruralističkog krila socijalno angažirane književnosti (Marija Tucaković-Grgić, Mara Švel-Gamiršek, s tim što Mara Švel-Gamiršek pjesničkim pismom datacijski zadire sve do postmoderne, no bez značajnijih poetološko- stilskih modifikacija), krugovaša (Luka Pavlović), panonističkog egzistencijalizma (Marija Peakić-Mikuljan, Josip Šokčević-Mole, Andrija Matić, Marko Landekić-Udvin, Stjepan Jakševac, Mato Medvedović, Ante Kovač), postmodernističkog modela medijskog iskustva (Miroslav Mićanović, Krešimir Mićanović, Marinko Plazibat, Monika Vladisavljević), postmodernističkog neoegzistencijalizma (Miroslav Mićanović, Krešimir Mićanović, Marinko Plazibat, Monika Vladisavljević, Sanja Šušnjara), kulturološko- panonističke i medijsko-panonističke provenijencije (Miroslav Mićanović, Krešimir Mićanović, Monika Vladisavljević, Marinko Plazibat). Kako se vidi, neki su autori višestruko poetološki kontekstualizirani, što svjedoči i o unutaropusnoj heterogenosti njihovih pisama. Kao roman Hrast Mare Švel- Gamiršek u proznome podkorpusu, tako je i roman u stihovima Majka Marije Tucaković-Grgić u ovoj knjizi - poetološko-stilsko otkriće koje strategijskim rješenjima inovira tadašnju stilistiku književnoga pisma, najavljujući postmodernističku književnu sadašnjost. Korpusnu raznolikost cvelferske produkcije potvrđuje odjeljak metapisma koji okuplja tekstove istraživačkoga karaktera, čiji su predlošci pisani tekstovi ili tekstovi mjesne, odnosno prostorne kulture. Istraživačka su područja različita, što pokazuje i različite strukovne orijentacije cvelferskih autora – književnoteorijske, književnopovijesne, lingvističke, etno-povijesne, kulturološke, kemijsko-metalurške.

poezija; metapismo; stilske formacije; intermedijalnost; intertekstualnost

Cvelferica, underneath a hundred flock of crows and within a hundred fields (poetry and metawriting)

poetry; metawriting; stylistic formation; intermediality; intertextuality