Tradicijska baština u suvremenim zapisima iz Jara kod Širokog Brijega (CROSBI ID 400161)

Lasić, Sanela Tradicijska baština u suvremenim zapisima iz Jara kod Širokog Brijega / prof. dr. sc. Marko Dragić (mentor); Mostar, Filozofski fakultet, Mostar, . 2010

Lasić, Sanela

prof. dr. sc. Marko Dragić

Tradicijska baština u suvremenim zapisima iz Jara kod Širokog Brijega

Pjesme i molitve svjedoče o patnjama naroda, njihovoj kulturi, ljubavi i borbi za opstanak. Usmena književnost je posebno bogatstvo, koje čuva narodnu baštinu. Ponekad nismo ni svjesni tom bogatstvu narodnih pjesama i priča koja nam daju sliku kako se nekad živjelo i kako se pjesmom bježalo od svakodnevnice. Pjevalo se od usta do usta te se tako očuvao narodni jezik i usmena predaja, a upravo to je ono što trajno čuva i njeguje naš vjerski i nacionalni identitet. Sakupljajući pjesme doprinosimo i bogatimo hrvatsku usmenu predaju. Ljudi u Jarama kod Širokoga Brijega rade na očuvanju usmene predaje, pjevaju gange, uče mlade moliti, igrati kolo, trusu, taraban. Ne smijemo tako lako odbaciti svoju tradiciju, jer gubljenjem tradicije gubimo i sami sebe. Svima nam treba biti cilj - očuvati običaje i prenijeti ih na potomstvo, samo tako će naša starina opstati. Lijepo je i za pohvalu što ljudi iz sela Jara još uvijek rade na očuvanju svoje tradicije i svake godine održavaju druženja na kojima se izvode tradicionalni hercegovački plesovi i pjesme s cijelog područja hercegovine i hrvatske. Usmena književnost se mora očuvati, treba jednako funkcionirati kod bespismenih ljudi i kod akademskih građana. Ne smijemo se nikad posramiti svoje tradicije, već raditi na njezinu postojanju i održavanju te biti ponosni svojom poviješću.

usmene lirske pjesme ; usmene epske pjesme ; legende ; zagonetke

Traditional heritage in contemporary records from Jare near Široki Brijeg

oral lyric poems ; oral epic ; legends ; puzzles