Suodnos književne i povijesne zbilje u romanu Na Drini ćuprija Ive Andrića (CROSBI ID 400181)

Dujilović, Branka Suodnos književne i povijesne zbilje u romanu Na Drini ćuprija Ive Andrića / prof. dr. sc. Marko Dragić (mentor); Split, Filozofski fakultet u Splitu, . 2010

Dujilović, Branka

prof. dr. sc. Marko Dragić

Suodnos književne i povijesne zbilje u romanu Na Drini ćuprija Ive Andrića

Na Drini ćuprija je roman Ive Andrića za kojega je on 1961. godine dobio Nobelovu nagradu za književnost. Radnja romana traje otprilike četiri stoljeća, a roman je sastavljen od dvadesetčetiri pričice koje tematski nisu povezane, ali njihova radnja je vezana uz most na rijeci Drini koji je dao izgraditi Mehmed paša Sokolović. Svoj roman Ivo Andrić je protkao povijesnom tematikom koju je vrlo dobro poznavao, te je omogućio i nama kao čitateljima svog romana da shvatimo okolnosti u kojima je živjelo stanovništvo Bosne u tom razdoblju. Međutim, Andrić nije suhoparno na stranicama svog romana prepričao povijesne činjenice, već ih pokušao prikazati kroz likove svog romana, kroz njihove životne sudbine, te kroz njihovu psihološku karakterizaciju. Roman predstavlja jednu sintezu povijesti, mita i legende kojom je Andrić želio prikazati svu čovjekovu patnju i bol pod turskom vlašću. Smatrao je da će čitatelj tako lakše upamtiti događaje iz romana. Most na rijeci Drini je glavni junak ovog romana. On ima simbolično značenje, predstavlja sponu različitih vremenskih perioda i različitih ljudskih sudbina. Most je mjesto gdje se odvijao lokalni život, ali i povijesni događaji i legende. Najvažnija smisao mosta je činjenica da je sve prolazno i bezvremensko, a da je samo on postojan i trajan.

Legende ; povijesni kontekst

Interrelationship between literature and historical reality in the novel “Na Drini ćuprija” written by Ivo Andrić

legends ; historical context