Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poznavanje temeljnih vrijednosti interkulturalizma u kontekstu provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 223987)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bedeković, Vesna Poznavanje temeljnih vrijednosti interkulturalizma u kontekstu provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (2012), (03); 305-324

Podaci o odgovornosti

Bedeković, Vesna

hrvatski

Poznavanje temeljnih vrijednosti interkulturalizma u kontekstu provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja

Interkulturalizam kao suvremeni koncept otvoren za stalna propitivanja i prilagodbe promjenama s kojima se suočava današnje društvo obilježeno nezaustavljivim migracijama na globalnoj razini i susretima pripadnika različitih kultura, religija, jezika i svjetonazora svoju primjenu temelji na provedbi interkulturalnih načela i promicanju vrijednosti interkulturalizma u različitim područjima ljudskih djelatnosti, među kojima obrazovanje ima značajno mjesto. Rezultati empirijskog istraživanja provedenoga na uzorku od od 1320 studenata prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog studija pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Federaciji BiH, Srbiji, Češkoj i Slovačkoj ukazali su na statistički značajnu povezanost između stupnja poznavanja temeljnih karakteristika interkulturalizma i sociodemografskih karakteristika ispitanika. Općenito, ispitanici posjeduju osnovna znanja vezana za poznavanje temeljnih karakteristika interkulturalizma, pri čemu značenje pojma "interkulturalizam" i vrijednosti koje promiče interkulturalni odgoj i obrazovanje procjenjuju s većom ili manjom sigurnošću, dok se se poznavanje temeljnih karakteristika interkulturalizma kreće u okvirima osnovnih načela interkulturalnog odgoja i obrazovanja temeljenih na ravnopravnom prihvaćanju kulturno različitih pojedinaca i skupina, prihvaćanju različitosti kao izvora učenja, izbjegavanju etnocentrizma i suprotstavljanju svim oblicima diskriminacije, rasizma i ksenofobije te na razvijanju interkulturalnog odgoja i obrazovanja kao procesa suradnje, stvaranja zajedničkih vrijednosti i međusobnog obogaćivanja temeljenoga na doživljaju različitosti kao prilike za učenje.

interkulturalizam; temeljne karakteristike interkulturalizma; pojam i vrijednosti interkulturalizma; interkulturalni odgoj i obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Cognitionof Basic Values of Interculturalism in the Context of Implementation of Intercultural Education and Upbringing

nije evidentirano

interculturalism; basic characteristics of interculturalism; the concept and values of interculturalism; intercultural upbringing and education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61 ((03))

2012.

305-324

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Pedagogija