Interkulturalne kompetencije pedagoga (CROSBI ID 223990)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bedeković, Vesna
hrvatski
Interkulturalne kompetencije pedagoga
Uloga pedagoga u procesu odgoja i obrazovanja za interkulturalne odnose ogleda se u osnaživanju interkulturalnog identiteta i oblikovanju pedagoškog djelovanja koje će omogućiti dosljednu provedbu interkulturalnih načela u neposrednoj odgojno-obrazovnoj praksi. Rezultati empirijskog istraživanja provedenoga među studentima prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog doktorskog studija pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Češkoj i Slovačkoj ukazalo je na značajan učinak sociokulturnih čimbenika na percepciju poželjnih interkulturalnih kompetencija potrebnih za rad u kulturno-pluralnim razredima, pri čemu su stavovi ispitanika prema poželjnim interkulturalnim kompetencijama pozitivno usmjereni, a njihova se percepcija kreće u rasponu od sposobnosti razumijevanja ključnih pojmova u području interkulturalizma i otvorenosti za različite kulture, odnosno interkulturalne osjetljivosti, preko komunikacijskih vještina i vještina nenasilnog rješavanja sukoba, do sposobnosti sagledavanja problema iz perspektive kulturno različitih učenika, vještina obrade društveno osjetljivih tema i vještina kritičkog pristupa zbivanjima u društvu. S obzirom da učenje i poučavanje u kulturno-pluralnim sredinama pruža brojne izazove, kako za pedagoge, tako i za fakultete koji buduće pedagoške kadrove pripremaju i osposobljavaju za rad i djelovanje u globalnom kulturno-pluralnom društvu, provedeno istraživanje čini moguću osnovu za promišljanje pristupa usmjerenog prema oblikovanju škole otvorene prema različitostima.
kulturna različitost; odgoj i obrazovanje za interkulturalne odnose; interkulturalni identitet; interkulturalne kompetencije pedagoga
nije evidentirano
engleski
Intercultural competence pedagogues
nije evidentirano
cultural diversity; education for intercultural relations; intercultural identity; intercultural competence pedagogues
nije evidentirano