Interkulturalna kompetentnost pedagoga u odgoju i obrazovanju za interkulturalne odnose (CROSBI ID 223992)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bedeković, Vesna
hrvatski
Interkulturalna kompetentnost pedagoga u odgoju i obrazovanju za interkulturalne odnose
Uloga pedagoga u interkulturalnom odgoju i obrazovanju ogleda se u osnaživanju pedagoškog djelovanja koje će omogućiti dosljednu provedbu interkulturalnih načela u neposrednoj praksi. Empirijsko istraživanje provedeno među studentima prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog doktorskog studija pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Češkoj i Slovačkoj imalo je za cilj ispitati učinak sociokulturnih čimbenika na percepciju poželjnih interkulturalnih kompetencija za rad u kulturno-pluralnim razredima. Rezultati istraživanja pokazali su značajan učinak sociokulturnih čimbenika na percepciju poželjnih interkulturalnih kompetencija, a njihova se percepcija kreće u rasponu od sposobnosti razumijevanja ključnih pojmova u području interkulturalizma i otvorenosti za različite kulture, preko komunikacijskih vještina, vještina nenasilnog rješavanja sukoba i kritičkog pristupa zbivanjima u društvu, do sposobnosti sagledavanja problema iz perspektive kulturno različitih učenika. Provedeno istraživanje čini moguću osnovu za promišljanje pristupa oblikovanju škole otvorene prema različitostima.
interkulturalna kompetencija; interkulturalna osjetljivost; interkulturalni identitet; interkulturalni odgoj i obrazovanje; kulturno-pluralna perspektiva
nije evidentirano
engleski
An intercultural competence of pedagogues in an education for intercultural relations
nije evidentirano
intercultural competence; intercultural sensitivity; intercultural identity; intercultural education; a culturally pluralist perspective
nije evidentirano