Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mentalne mape u funkciji poticanja motivacije i održavanja pozornosti učenika s teškoćama (CROSBI ID 631439)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Zrilić, Smiljana ; Bedeković, Vesna Mentalne mape u funkciji poticanja motivacije i održavanja pozornosti učenika s teškoćama // Motiváció - figyelem - fegyelem: az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kara VII. nemzetközi tudományos konferenciájának előadásainak gyűjteménye ; Motivation - attention - discipline" : VIIth Interntional Scientific Conference, University of Novi sad, Hungarian Language Teacher Training Faculty / Czékus, Géza (ur.). Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2013. str. 329-338

Podaci o odgovornosti

Zrilić, Smiljana ; Bedeković, Vesna

hrvatski

Mentalne mape u funkciji poticanja motivacije i održavanja pozornosti učenika s teškoćama

Dobra praksa u poučavanju djece s teškoćama ovisna je o brojnim faktorima. Jedan od njih je, svakako i osjećaj priznavanja, prihvaćanja i uvažavanja njihove različitosti, te posebice odsutnost straha od neuspjeha. Ako su djeca s teškoćama predstavljena samo kao takva, onda možemo reći da često nerealno ocjenjujemo vrijednost njihovih dostignuća i previše ih ograničavamo ili štitimo umjesto da im dajemo poticaj pri izvođenju različitih aktivnosti. Kao motivacijsko sredstvo vrlo su korisne mentalne mape. Upućuju učenika na povezanost ključnih činjenica, na njihov slijed i otkrivanje uzročno-posljedičnih odnosa. Otkrivanjem cjeline, stvaranjem povezane priče od pojedinačnih pojmova, a to djeca mogu promatrajući i učeći iz mapa koje su sama crtala, postiže se pravi smisao učenja jer linearna, pogotovo samo tekstualna informacija u udžbenicima ne daje mogućnost uočavanja odnosa među pojavama.Mentalne su mape velika pomoć u radu s djecom s teškoćama, ali i s djecom koja nemaju teškoća. Učenici se lakše snalaze kroz vizualne sadržaje, lakše ih pamte te uočavaju povezanost i odnose između stvari i pojava. Time se, osim motivacije, podiže i disciplina u učionici za vrijeme nastavnog sata. Svaka je mentalna mapa korisna i kreirana na način da je učenik razumije, što znači da nema neuspjeha. Mentalne mape otvaraju nove dimenzije za razvoj, sortiranje i pohranjivanje misli. Upotrebom tehnike rada uz pomoć mentalnih mapa postiže se: razvoj kreativnog razmišljanja, povećavaju se motivacija i koncentracija, povećava se interes za sadržaj ili informacije koje se obrađuju, poboljšava se komunikacija, uči se lakše i s uživanjem, preglednije je određivanje prioriteta, poboljšava se samouvjerenost, motivacija za učenjem je sve veća, što uvelike pridonosi održavanju pozornosti u učionici.

učenici s posebnim potrebama; mentalne mape; motivacija; disciplina

nije evidentirano

engleski

Mental maps in function to the attention of students with disabilities

nije evidentirano

students with special needs; mental maps; motivation; discipline

nije evidentirano

Podaci o prilogu

329-338.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Motiváció - figyelem - fegyelem: az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kara VII. nemzetközi tudományos konferenciájának előadásainak gyűjteménye ; Motivation - attention - discipline" : VIIth Interntional Scientific Conference, University of Novi sad, Hungarian Language Teacher Training Faculty

Czékus, Géza

Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici

978-86-870-95-38-0

Podaci o skupu

"Motivation - attention - discipline": VIIth Interntional Scientific Conference

predavanje

04.10.2013-05.10.2013

Subotica, Srbija

Povezanost rada

nije evidentirano