Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Integrirano poučavanje u suvremenom nastavnom procesu (CROSBI ID 224004)

Prilog u časopisu | stručni rad

Bedeković, Vesna Integrirano poučavanje u suvremenom nastavnom procesu // Zrno (Zagreb), XIX (2008), 78-79; 12-16

Podaci o odgovornosti

Bedeković, Vesna

hrvatski

Integrirano poučavanje u suvremenom nastavnom procesu

Naglašeni zahtjevi da se suvremeni nastavni proces čvrsto utemelji na dobrom poznavanju zakonitosti djetetova razvoja i procesa dječjeg učenja polaze od pretpostavke da se uspješno poučavanje treba temeljiti na razumijevanju djetetova razumijevanja. Stav da učenje nije proces dodavanja novoga znanja, proširivanje postojećega, ili pak ovladavanje nekim novim činjeničnim materijalom proizlazi iz dobrog poznavanja onoga što se događa u svijesti učenika. Učenje se smatra procesom u kojem učenik mijenja svoje razumijevanje pri čemu novo znanje mijenja njegovo dotadašnje iskustvo, a učenikovo znanje će postati uporabljivo i primjenjivo tek onda kada postigne razumijevanje. Rezultat takvog učenja je znanje koje učenik može objasniti, obrazložiti i primijeniti u novoj situaciji. U tom kontekstu mijenja se i uloga učitelja, koji više nije u središtu procesa, već se smatra voditeljem, usmjeravateljem i poticateljem čiji je glavni cilj usmjeren prema postizanju učenikova razumijevanja koje se ne određuje reproduciranjem, već sposobnošću da novo znanje prikaže na različite načine i primijeni ga u konkretnim situacijama. Učitelj, kao voditelj i usmjeravatelj procesa učenja bira i stvara situacije učenja koje su učenicima važne i relevantne za usvajanje novih znanja i vještina. Integrirano poučavanje istodobno povezuje različita područja, podupirući istovremeno sve aspekte dječjeg razvoja, a svim integriranim oblicima rada zajedničko je da učenicima omogućavaju temeljitije i dugotrajnije bavljenje nekim sadržajem, povezujući pritom različite discipline (predmete), vještine i oblike komunikacije. Pružanjem mogućnosti preuzimanja inicijative i samostalnog planiranja učenja učenici će preuzeti i odgovornost za vlastito učenje, pri čemu se prednost daje procesu, a ne rezultatu učenja, čime se omogućava cjelovito razumijevanje problema i kreativan pristup njegovu rješavanju, dok je primjena stečenog znanja omogućena u konkretnim situacijama.

učenje; razumijevanje; učenik; učitelj; integrirano poučavanje

nije evidentirano

engleski

Integrated teaching in modern teaching process

nije evidentirano

learning; understanding; student; teacher; integrated teaching

nije evidentirano

Podaci o izdanju

XIX (78-79)

2008.

12-16

objavljeno

0353-636X

Povezanost rada

Pedagogija