Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kulturni turizam kao faktor interkulturalne komunikacije (CROSBI ID 631452)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bedeković, Vesna Kulturni turizam kao faktor interkulturalne komunikacije // Zbornik radova 2. Međunarodne znanstveno-stručne konferencije "Izazovi današnjice: turizam i lokalni razvoj" / Grubišić, Anita ; Mečev, Dijana ; Malenica, Ivan et al. (ur.). Šibenik: Veleučilište u Šibeniku, 2015. str. 19-28

Podaci o odgovornosti

Bedeković, Vesna

hrvatski

Kulturni turizam kao faktor interkulturalne komunikacije

Diverzifikacija turističke potražnje u okviru koje sve zahtjevniji postmoderni (kulturni) turisti pokazuju sve veći interes za upoznavanje kulturne baštine i autentičnih kulturnih proizvoda u centar pozornosti dovodi pitanje strukturiranja kulturne ponude koja će omogućiti daljnji razvoj i promicanje kulturnog turizma kao specijaliziranog oblika turizma koji će kroz raznovrsne oblike selektivne ponude zadovoljiti potrebu za aktivnim odmorom kroz iskustvo upoznavanja „drugih“ i „drugačijih“ kultura i identiteta. Promatraju li se aktivnosti u kulturnom turizmu kao dvosmjerna komunikacija u kojoj kultura zauzima značajno mjesto, tada kulturni turizam otvara mogućnost za nove individualne i društvene vrijednosti čiji su kreatori ljudi u stalnoj interakciji i komunikaciji, pri čemu se tijekom temeljnog odnosa između turističkih djelatnika, turista i pripadnika kulture receptivnog područja ostvaruje interkulturalni dijalog identiteta. Interkulturalna komunikacija kao osnova toga dijaloga podrazumijeva interkulturalnu svijest o potrebi uočavanja, razumijevanja i uvažavanja kulturnih posebnosti te namjeru učenja i miroljubive socijalizacije. U tom je kontekstu kulturni turizam potrebno promatrati kao područje aktivne primjene interkulturalizma u kome svaki sudionik u turističkom kontaktu predstavlja, zastupa i nudi vlastitu kulturu, a stečena interkulturalna kompetentnost postaje ključnim čimbenikom uspostavljanja učinkovite interkulturalne komunikacije. Izazovi budućnosti kulturnog turizma kao suvremenog načina spoznavanja „drugoga“ u tom se smislu ogledaju u suvremeno strukturiranoj turističkoj ponudi koja bi u području kulturnog turizma trebala artikulirati one sadržaje, programe i oblike komunikacije koji će svijet promatrati iz različitih filozofskih kutova i širina, a neposredni susreti i kontakti između različitih kultura rezultirati svjesnim prihvaćanjem identiteta „drugoga“ te razgrađivati stereotipe, predrasude, stigmatizaciju, netoleranciju i diskriminaciju.

kulturni turizam; interkulturalizam; interkulturalni dijalog; interkulturalna komunikacija; interkulturalna kompetentnost

nije evidentirano

engleski

Cultural tourism as a factor of Intercultural Communication

nije evidentirano

cultural tourism; interculturalism; intercultural dialog; intercultural communication; intercultural competence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

19-28.

2015.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-7566-16-6

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova 2. Međunarodne znanstveno-stručne konferencije "Izazovi današnjice: turizam i lokalni razvoj"

Grubišić, Anita ; Mečev, Dijana ; Malenica, Ivan ; Kardum Goleš, Ivana ; Livaja, Ivan ; Šišara, Jelena ; Župčić, Jasmina

Šibenik: Veleučilište u Šibeniku

Podaci o skupu

“Izazovi današnjice: turizam i lokalni razvoj”

ostalo

01.10.2015-03.10.2015

Šibenik, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija