Socijalno-pedagoške implikacije apsentizma srednjoškolaca (CROSBI ID 400431)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Stojanović, Ana
Livazović, Goran
hrvatski
Socijalno-pedagoške implikacije apsentizma srednjoškolaca
Adolescencija je razdoblje promjena koje karakterizira okretanje mladih vršnjacima i potrazi za identitetom te stalni sukobi s autoritetima koje predstavljaju roditelji i škola. Srednja škola se posebno smatra stresnim razdobljem u životu adolescenata. Njezini zahtjevi i tradicionalna uloga čine ju izvorom stresa, dosade i napora za mlade koji žive u suvremenom društvu koje se brzo mijenja i napreduje. Posljedica navedenih promjena je i školski apsentizam kao socijalno-pedagoški problem koji uključuje opravdano i neopravdano izostajanje učenika s nastave. Uzroci apsentizma dijele se na čimbenike vezane za ličnost, obitelj, vršnjake, školu i društvo, a pedagogiju kao znanost o odgoju i obrazovanju posebno zabrinjavaju čimbenici vezani za školu. Problem školskog apsentizma povezan je i s načinima provođenja slobodnog vremena te suvremenim odnosom roditelja prema školi. Odgojno-obrazovne stručnjake zabrinjavaju posljedice školskog apsentizma koje umanjuju odgojnu ulogu škole te ujedno zahtjevaju rad na prevenciji problema. Ovim istraživanjem nastojali su se ispitati razlozi te učestalost namjernog izostajanja učenika te moguća povezanost apsentizma s odnosom s roditeljima i vršnjacima, odnosom prema školi i profesorima te aktivnostima u slobodno vrijeme. Rezultati pokazuju da odnos prema školi i profesorima ovisi o sociodemografskim obilježjima te da su djevojke i mlađi učenici zadovoljniji školom. Utvrđeno je da su učenici umjetničke škole najzadovoljniji školom i profesorima, a prema tome i najmanje namjerno izostaju s nastave. Istraživanje je pokazalo da učenici najčešće namjerno izostaju zbog nepripremljenosti za određeni predmet i zbog straha od loše ocjene te da vrijeme kada izostanu najčešće provode u kafićima. Rezultati ne pokazuju značajne korelacije imeđu ispitivanih varijabli, ali je zabrinjavajuć dobiveni podatak o velikom broju roditeljskih opravdavanja namjernih izostanaka.
adolescenti; škola; apsentizam; uzroci apsentizma
nije evidentirano
engleski
The Socio-pedagogical implications of adolescent truancy
nije evidentirano
adolescents; truancy; pedagogical prevention; truancy etiology
nije evidentirano
Podaci o izdanju
59
07.03.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijek