Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Socijalno-pedagoške implikacije apsentizma srednjoškolaca (CROSBI ID 400431)

Ocjenski rad | diplomski rad

Stojanović, Ana Socijalno-pedagoške implikacije apsentizma srednjoškolaca / Livazović, Goran (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2014

Podaci o odgovornosti

Stojanović, Ana

Livazović, Goran

hrvatski

Socijalno-pedagoške implikacije apsentizma srednjoškolaca

Adolescencija je razdoblje promjena koje karakterizira okretanje mladih vršnjacima i potrazi za identitetom te stalni sukobi s autoritetima koje predstavljaju roditelji i škola. Srednja škola se posebno smatra stresnim razdobljem u životu adolescenata. Njezini zahtjevi i tradicionalna uloga čine ju izvorom stresa, dosade i napora za mlade koji žive u suvremenom društvu koje se brzo mijenja i napreduje. Posljedica navedenih promjena je i školski apsentizam kao socijalno-pedagoški problem koji uključuje opravdano i neopravdano izostajanje učenika s nastave. Uzroci apsentizma dijele se na čimbenike vezane za ličnost, obitelj, vršnjake, školu i društvo, a pedagogiju kao znanost o odgoju i obrazovanju posebno zabrinjavaju čimbenici vezani za školu. Problem školskog apsentizma povezan je i s načinima provođenja slobodnog vremena te suvremenim odnosom roditelja prema školi. Odgojno-obrazovne stručnjake zabrinjavaju posljedice školskog apsentizma koje umanjuju odgojnu ulogu škole te ujedno zahtjevaju rad na prevenciji problema. Ovim istraživanjem nastojali su se ispitati razlozi te učestalost namjernog izostajanja učenika te moguća povezanost apsentizma s odnosom s roditeljima i vršnjacima, odnosom prema školi i profesorima te aktivnostima u slobodno vrijeme. Rezultati pokazuju da odnos prema školi i profesorima ovisi o sociodemografskim obilježjima te da su djevojke i mlađi učenici zadovoljniji školom. Utvrđeno je da su učenici umjetničke škole najzadovoljniji školom i profesorima, a prema tome i najmanje namjerno izostaju s nastave. Istraživanje je pokazalo da učenici najčešće namjerno izostaju zbog nepripremljenosti za određeni predmet i zbog straha od loše ocjene te da vrijeme kada izostanu najčešće provode u kafićima. Rezultati ne pokazuju značajne korelacije imeđu ispitivanih varijabli, ali je zabrinjavajuć dobiveni podatak o velikom broju roditeljskih opravdavanja namjernih izostanaka.

adolescenti; škola; apsentizam; uzroci apsentizma

nije evidentirano

engleski

The Socio-pedagogical implications of adolescent truancy

nije evidentirano

adolescents; truancy; pedagogical prevention; truancy etiology

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59

07.03.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija