Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

ZASTUPLJENOST GOVORNIH METODA U POUČAVANJU I UČENJU HRVATSKOGA JEZIKA (CROSBI ID 631508)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Bjedov, Vesna ZASTUPLJENOST GOVORNIH METODA U POUČAVANJU I UČENJU HRVATSKOGA JEZIKA // Dvadeset godina osnutka studija kroatistike 1. Međunarodni znanstveni skup Kroatistika unutar slavističkog, europskog i svjetskog konteksta (povodom 20. godišnjice osnutka studija hrvatskoga jezika i književnosti u Puli) / Daniel Mikulaco (ur.). Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli i Matica hrvatska, 2015. str. 78.-78

Podaci o odgovornosti

Bjedov, Vesna

hrvatski

ZASTUPLJENOST GOVORNIH METODA U POUČAVANJU I UČENJU HRVATSKOGA JEZIKA

Rad se bavi govornim metodama u nastavi hrvatskoga jezika, pri čemu se najprije na teorijskoj razini razmatraju govorne metode te njihova klasifikacija. Ističu se monološke i dijaloške nastavne metode, pri čemu se usredotočeno razlaže metoda usmenoga izlaganja kao monološka nastavna metoda, odnosno u dijaloškim se metodama posebno razmatraju vrste nastavnoga razgovora. Namjera je ovoga rada istražiti zastupljenost govornih metoda u nastavi hrvatskoga jezika pri čemu se ovoj problematici pristupa s aspekta poučavanja i učenja, odnosno kontinuiteta dvaju čimbenika – nastavnika i učenika. S obzirom na to, istražuje se zastupljenost nastavnikovih govornih metoda – dominacija poučavanja i uloge nastavnika (reducirano učenje) i zastupljenost učenikovih govornih metoda – dominacija učenja i uloge učenika (signifikantno učenje). Cilj je utvrditi zastupljenost govornih metoda u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika te ispitati prevladavaju li nastavnikove ili učenikove govorne metode. U istraživanju je primijenjen metodološki postupak sustavnoga promatranja neposredne nastavne stvarnosti, odnosno čujnoga snimanja nastavnih sati. Uzorak su promatrane nastave bili osnovnoškolski i srednjoškolski nastavnici hrvatskoga jezika pet županija: Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Požeško-slavonske i Virovitičko-podravska te učenici petih, šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole te učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda gimnazije. Rezultati provedenoga istraživanja na čujnim zapisima 30 nastavnih sati pokazali su da je u promatranoj nastavi hrvatskoga jezika pretežita zastupljenost nastavnikovih govornih metoda i to dijaloških metoda.

govorne nastavne metode; monološke i dijaloške metode; vrste razgovora; poučavanje i učenje; nastavnik i učenik hrvatskoga jezika

nije evidentirano

engleski

REPRESENTATION OF SPEAKING METHODS IN TEACHING AND LEARNING CROATIAN LANGUAGE

nije evidentirano

speaking methods in teaching; monologic and dialogic methods; types of conversation; teaching and learning; teacher and student of the Croatian language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

78.-78..

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dvadeset godina osnutka studija kroatistike 1. Međunarodni znanstveni skup Kroatistika unutar slavističkog, europskog i svjetskog konteksta (povodom 20. godišnjice osnutka studija hrvatskoga jezika i književnosti u Puli)

Daniel Mikulaco

Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli i Matica hrvatska

978-953-7320-12-6

Podaci o skupu

Kroatistika unutar slavističkog, europskog i svjetskog konteksta

ostalo

15.10.2015-17.10.2015

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija