Dječje glazbeno stvaralaštvo (CROSBI ID 55372)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Rojko, Pavel
hrvatski
Dječje glazbeno stvaralaštvo
Razgovori, rasprave, studije, diskusije, savjetovanja, seminari o dječjem stvaralaštvu postali su nekom vrstom pedagoške mode u kojoj se – kao u svakoj modi – uvijek (pomalo) i pretjeruje. Konotativni naboj sintagme dječje stvaralaštvo kao da oslobađa od potrebe za kritičnošću. Jer: djeca i stvaralaštvo svete su riječi u koje je dovoljno vjerovati. Na području glazbenoga stvaralaštva nije riječ samo o pretjerivanjima nego i nerazumijevanju stvaralačkoga čina. Dječjem glazbenom stvaralaštvu pripisuju se raznorazni stručnoglazbeni i odgojnoobrazovni učinci u širem smislu a prisutna je i tendencija da se glazbenim stvaralaštvom proglase i takve aktivnosti koje ne samo da nisu stvaralačke, nego, ponekad, nisu ni glazbene. Pedocentrističko dodvoravanje djeci zajednička je oznaka gotovo svih – doduše, ne previše brojnih – tekstova koji se bave dječjim glazbenim stvaralaštvom. Kritička analiza pokazuje pak da je riječ o aktivnosti kojoj je – ne samo u osnovnoj nego i u glazbenoj školi – teško odrediti svrhu ako se napusti uobičajeni glorifikacijski pristup.
dječje glazbeno stvaralaštvo, osnovna škola, glazbena nastava, pedocentrističko pretjerivanje
nije evidentirano
engleski
Music creativity of children
nije evidentirano
music creativity, elementary school, music education, pedocentristic exaggeration
nije evidentirano
Podaci o prilogu
172-202.
objavljeno
Podaci o knjizi
Rojko, P. Metodika nastave glazbe. Teorijsko- tematski aspekti
Babić, Antun
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
1996.
953-96006-3-4