Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrednovanje u području školskog knjižničarstva (CROSBI ID 224531)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Banek Zorica, Mihaela Vrednovanje u području školskog knjižničarstva // Čitalište, 26 (2015), 2-11

Podaci o odgovornosti

Banek Zorica, Mihaela

hrvatski

Vrednovanje u području školskog knjižničarstva

Kroz povijest se kvaliteta knjižnice sagledavala prema veličini i broju zbirki. P romjene koje se događaju na globalnoj razini uvjetuju potrebu za drugačijim pogledom na definiciju uspješnosti knjižnice, a time i zahtijevaju implementaciju metoda i alate iz područja ekonomije. Prvenstveno je to iz razloga kako bi pokazale isplativost svojih usluga ili opravdanost uvođenja nove usluge. Knjižnice u obrazovnom sustavu, kao što su to školske, pred sobom imaju nove izazove jer dosadašnje metode vrednovanja, primjenjive u ostalim vrstama knjižnica, ne odgovaraju specifičnostima funkcioniranja u obrazovnom sustavu. U radu su, uz povijesni pregled razvoja metoda vrednovanja u knjižničarstvu, prikazani i različiti modeli vrednovanja primjenjivi u području školskog knjižničarstva u svrhu doprinosa jačanju modela povezanosti kvalitete školske knjižnice sa obrazovnim postignućima učenika. Vrednovanje kvalitete knjižničnih usluga i učinkovitosti moguće je primjenom kvantitativnih i kvalitativnih metoda, pri čemu prve nastoje vrednovati rezultate prema korisničkom iskustvu i mišljenju, a druge nastoje prikupiti konkretne podatke. Moderan pristup vrednovanju školskih knjižnica očituje se u dobroj uravnoteženosti ovih dviju mjera jer jedino tako pružaju cjelovitu sliku utjecaja školske knjižnice na obrazovni proces

školske knjižnice; vrednovanje; metode vrednovanja; kvantitativno vrednovanje; kvalitativno vrednovanje; kompetencije; samovrednovanje; praksa temeljena na dokazima; kvaliteta; mjerenje uspješno

nije evidentirano

engleski

Evaluation in the Field of School Librarianship

nije evidentirano

school libraries; evaluation; evaluation methods; quantitative methods; qualitative methods; competences; self-evaluation; evidence based practice; quality; performance measurement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26

2015.

2-11

objavljeno

2217-5555

2217-5563

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice