Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Architecture of the Baroque Cathedral (CROSBI ID 55462)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Horvat-Levaj, Katarina Architecture of the Baroque Cathedral // The Cathedral of the Assumption of the Vigrin in Dubrovnik / Horvat-Levaj, Katarina (ur.). Dubrovnik : Zagreb: Institut za povijest umjetnosti ; Župa Velike Gospe ; ArTresor naklada, 2016. str. 121-211

Podaci o odgovornosti

Horvat-Levaj, Katarina

engleski

Architecture of the Baroque Cathedral

Dubrovačka katedrala Uznesenja Blažene Djevice Marije – Gospa Velika (1671.–1713.) jedno je od rijetkih arhitektonskih ostvarenja rimskoga baroka na tlu Hrvatske. Riječ je o trobrodnoj nadsvođenoj bazilici s poprečnim brodom i kupolom, monumentalne volumno-prostorne organizacije i vrhunske plastičke raščlambe. U navedenom klasično koncipiranom arhitektonskom tipu, primjerenom katedrali, barokno vrijeme nastanka izraženo je u centralizaciji longitudinalnog prostora naglaskom na križištu pod kupolom te u porastu plasticiteta raščlambe glavnog pročelja prema središnjoj osi. Povod za gradnju nove katedrale bilo je rušenje romaničke katedrale u potresu 1667. godine, a organizator cijelokupnog pothvata bio je opat Stjepan Gradić. Naručvši projekt u Rimu kod arhitekta Andree Bufalinija, organizirao je i vođenje gradnje, koja je nastavljena i nakon njegove smrti. Tijekom gradnje duge četiri desetljeća, pojedini voditelji gradnje unijeli su u rimski projekt nove značajke, a u tom pogledu ističe se udio sicilijanskog arhitekta svjetskoga glasa, Tommasa Napolija. Tako oblikovana, dubrovačka katedrala zadobila je pečat posebnosti i u okviru talijanskih baroknih trobrodnih bazilika. Ne samo da kvalitetom svoje prostorne organizacije i plastičke raščlambe može stati uz bok bilo koje srodne talijanske građevine, već i originalnom kombinacijom rimskih i sicilijanskih značajki, nalazi svoje mjesto u razvoju talijanske barokne arhitekture. Istodobno objedinivši stilske izraze dviju različitih talijanskih sredina svjedočanstvo je političkih i prijateljskih veza Dubrovačke Republike s vječnim gradom Rimom i Kraljevstvom Dviju Sicilija. Kao takva, ostala je izolirano umjetničko ostvarenje u onodobnom graditeljstvu južne Hrvatske, odnosno istočnojadranske regije.

Dubrovnik, Cathedral, Baroque, Rome, Stjepan Gradić, Andrea Bufalini, Tommaso Napoli

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

121-211.

objavljeno

Podaci o knjizi

The Cathedral of the Assumption of the Vigrin in Dubrovnik

Horvat-Levaj, Katarina

Dubrovnik : Zagreb: Institut za povijest umjetnosti ; Župa Velike Gospe ; ArTresor naklada

2016.

987-953-7875-21-3

Povezanost rada

nije evidentirano