Slušno procesiranje kod djece s teškoćama učenja (CROSBI ID 400976)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Begović, Matea
Heđever, Mladen
Bonetti, Ana
hrvatski
Slušno procesiranje kod djece s teškoćama učenja
Slušno procesiranje je sposobnost da slušamo, razumijemo i odgovaramo na informacije koje čujemo kroz svoje slušne kanale. Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) javlja se kod osoba urednog sluha, a odnosi se na teškoće u neuralnoj obradi slušnih podražaja. U školskoj dobi, PSP može biti uzrok ili može biti povezan s teškoćama u učenju. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u sposobnostima slušnog procesiranja između učenika nižih razreda osnovne škole koji nemaju teškoće u učenju i uečnika sa teškoćama u učenju. Za ispitivanje je korištena baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja, a test je proveden na uzorku od dvije skupine učenika, kontrolnoj i eksperminetalnoj, a u svakoj je bilo po 13-ero ispitanika, učenika nižih razreda osnovne škole sa teškoćama u učenju. U skladu s ciljem istraživanja postavljene su dvije hipoteze. Istraživanjem je potvrđena prva hipoteza, učenici sa teškoćama učenja postigli su slabije rezultate od učenika bez teškoća na testovima koji ispituju slušanje u otežanim uvjetima. Druga hipoteza je djelomično potvrđena, učenici sa teškoćama u učenju postigli su slabije rezultate od učenika bez teškoća na dihotičkim testovima za ispitivanje kompetitivnosti slušanja s obzirom na lijevo i desno uho, međutim statistički značajne razlike dobivene su samo na subtestu 4 (na subtestu 3 razlike nisu bile statistički značajne).
poremećaji slušnog procesiranja; teškoće u učenju; baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja
nije evidentirano
engleski
Auditory processing in children with learning disabilities
nije evidentirano
auditory processing disorder; learning difficulties; battery test for auditory processing examination
nije evidentirano
Podaci o izdanju
35
18.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb