Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

SPOSOBNOST SLUŠANJA RIJEČI SMANJENE RAZUMLJIVOSTI KOD DJECE STARIJE VRTIĆKE DOBI (CROSBI ID 401001)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pavičić, Ivana SPOSOBNOST SLUŠANJA RIJEČI SMANJENE RAZUMLJIVOSTI KOD DJECE STARIJE VRTIĆKE DOBI / Heđever, Mladen (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2014

Podaci o odgovornosti

Pavičić, Ivana

Heđever, Mladen

hrvatski

SPOSOBNOST SLUŠANJA RIJEČI SMANJENE RAZUMLJIVOSTI KOD DJECE STARIJE VRTIĆKE DOBI

Slušno procesiranje je termin koji se koristi za opisivanje procesa koji se događaju kada mozak prepoznaje i tumači zvukove oko nas. Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) senzorički je poremećaj koji najčešće pogađa slušanje, razumijevanje govora i učenje te stvara poteškoće u procesiranju auditivnih informacija. PSP nije uzrokovan oštećenjem sluha ili kognitivnih funkcija već se odnosi na ograničenja u prijenosu, analizi, organizaciji, transformaciji, obradi, pohranjiivanju, vraćanju i uporabi auditivnih informacija. U provedenom istraživanju ispitivalo se slušno procesiranje kod djece starije vrtićke dobi. Za ispitivanje je korištena baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja koja obuhvaća sva četiri subtesta (Test filtriranih riječi, Test govora u buci, Dihotički test riječi te Dihotički test rečenica). Test je proveden na uzorku od 25-ero djece. Cilj istraživanja bio je utvrditi učestalost poremećaja slušnog procesiranja kod ispitane djece kao i pojasniti postoji li veza između kronološke dobi i slabijih rezultata na određenim subtestovima Testa PSP-1. Rezultati istraživanja pokazuju da su statistički značajne razlike dobivene na kronološkoj dobi skupina ispitanika, na prvom subtestu (Test filtriranog govora), zatim na trećem subtestu (Dihotički test riječi) za desno uho i ukupnom rezultatu te na četvrtom subtestu (dihotički test rečenica) za desno i lijevo uho. Nisu dobivene statistički značajne razlike na drugom subtestu (Test govora u buci), na trećem subtestu za lijevo uho i ukupnom rezultatu za četvrti subtest.

poremećaj slušnog procesiranja; djeca starije vrtićke dobi; baterija testova za ispitivanje slušnog procesiranja

nije evidentirano

engleski

Ability to listen the words with reduced intelligibility in older preschool children

nije evidentirano

auditory processing disorder; older children of kindergarten age; test for auditory processing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35

18.09.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija