Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

VALIDATION OF THE ATTACHMENT ASSESSMENT SCALE FOR TODDLERS DURING THEIR ADAPTATION TIME IN NURSERY (CROSBI ID 224954)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Pregelj-Čargonja, Željka ; Mihić, Ivana VALIDATION OF THE ATTACHMENT ASSESSMENT SCALE FOR TODDLERS DURING THEIR ADAPTATION TIME IN NURSERY // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2015), 2; 1-15

Podaci o odgovornosti

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Pregelj-Čargonja, Željka ; Mihić, Ivana

engleski

VALIDATION OF THE ATTACHMENT ASSESSMENT SCALE FOR TODDLERS DURING THEIR ADAPTATION TIME IN NURSERY

Period prilagodbe djece u predškolskim ustanovama, osobito jaslicama, predstavlja težak i stresan period za većinu djece. Koliko će dugo prilagodba trajati i kakve će reakcije dijete pokazivati, ovisi i o emocionalnim vezama koje je dijete do tada razvilo. S obzirom na evidentan nedostatak adekvatnih mjernih instrumenata privrženosti, osnovni je cilj ovog istraživanja bio prilagoditi i validirati Ljestvicu za procjenu privrženosti djece rane dobi, te ispitati kvalitetu te privrženosti u fazi prilagodbe na jaslice. Istraživanje je provedeno na uzorku od 271 djeteta, u predškolskim ustanovama u Rijeci, Opatiji, Lovranu, Krku i Baški. Odgajatelji su promatrali ponašanje djece prvih četrnaest dana njihovog boravka u jaslicama. U istraživanju je primijenjena ljestvica koja je adaptirana i validirana na temelju prethodnog istraživanja obrazaca privrženosti djece jasličke dobi (Mihić, 2010). Potvrđeno je pet od sedam faktora iz originalne ljestvice (Mihić, 2010), a cilj je bio nadogradnja same ljestvice, kako bi se proširila mogućnost boljeg procjenjivanja i dijagnosticiranja eventualnih pozitivnih i negativnih aspekata razvoja kvalitete privrženosti djece jasličke dobi, odnosno utvrđivanja razvoja sigurnog, ambivalentnog, nesigurnog ili dezorganizirajućeg oblika privrženosti. Obrasci ponašanja nazvani su: izbjegavanje, podržavanje, bliskost majka- dijete, odbacivanje i hladna distanca. Ovi faktori objašnjavaju ukupno 57, 945% ukupne varijance, te pokazuju zadovoljavajuće pouzdanosti tipa Cronbach alpha u rasponu od 0, 740-0, 892. Rezultati vezani uz kvalitetu privrženosti su pokazali da je većina djece u ovom istraživanju sigurno privržena primarnom skrbniku i imaju normalan tijek prilagodbe u jaslicama. Pored analize odnosa s različitim osobnim i situacijskim varijablama, o nalazima se raspravljalo u okvirima važnosti teorije privrženosti za kvalitetan rad u jaslicama.

toddlers; preschool teachers; adaptation to nursery school; attachment; assessment scale; validation

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51 (2)

2015.

1-15

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice
Indeksiranost