Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mogućnosti primjene intertekstualnosti u nastavi književnosti (CROSBI ID 632349)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Sabljić, Jakov Mogućnosti primjene intertekstualnosti u nastavi književnosti // Jezik, kultura i književnost u suvremenom svijetu: zbornik radova sa znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem Međimurski filološki dani II održanoga u Čakovcu 26. travnja 2013. / Turza-Bogdan, Tamara ; Legac, Vladimir ; Kos-Lajtman, Andrijana et al. (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 253-269

Podaci o odgovornosti

Sabljić, Jakov

hrvatski

Mogućnosti primjene intertekstualnosti u nastavi književnosti

U suvremenoj nastavi književnosti potrebno je sustavnije povezivanje književnih djela na osnovi teme, likova, žanra, jezika i stila jer se time postiže njihovo bolje razumijevanje. Takvom interpretacijom učenici dublje osvješćuju karakteristike pojedinih tema, motiva, likova, stilova i žanrova povezujući najmanje dva djela ili njihove odlomke u smislenu cjelinu koja ne mora biti zasnovana isključivo na književnopovijesno usmjerenom prikupljanju spoznaja o književnosti. Interpretirati se mogu djela koja su u izravnoj intertekstualnoj vezi, ali i djela koja povezuje ista ili slična tema. Suodnos je moguć i među tekstovima koji pripadaju istom ili različitom književnom rodu, žanru, odnosno razdoblju ili su tekstovi istoga autora u kojima su uočljiva zajednička obilježja njegove poetike. Uspoređivati se može i tekst autorove biografije i njegova djela (auto)biografske prirode. Raznolikošću se takvih paralela opravdava teorijsko i praktično utemeljenje intertekstualnoga nastavnog sustava i objašnjenje njegovih obilježja kao što su: struktura i sadržaj nastavnoga sata, uporaba sredstava i pomagala, uloga nastavnika, modeli intertekstualne nastave. Predložen način rada provjeren je u praksi te su u skladu s njim na više primjera osmišljene raznolike metode, postupci i prijedlozi organizacije nastave.

intertekstualnost; nastava književnosti; metodički pristupi

nije evidentirano

engleski

The possibilities of intertextuality's implementation in literature teaching

nije evidentirano

intertextuality; literature teaching; methodical approaches

nije evidentirano

Podaci o prilogu

253-269.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jezik, kultura i književnost u suvremenom svijetu: zbornik radova sa znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem Međimurski filološki dani II održanoga u Čakovcu 26. travnja 2013.

Turza-Bogdan, Tamara ; Legac, Vladimir ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Blažeka, Đuro

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-89-2

Podaci o skupu

Međimurski filološki dani 3

predavanje

12.03.2015-13.03.2015

Čakovec, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija