Mogućnosti primjene intertekstualnosti u nastavi književnosti (CROSBI ID 632349)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sabljić, Jakov
hrvatski
Mogućnosti primjene intertekstualnosti u nastavi književnosti
U suvremenoj nastavi književnosti potrebno je sustavnije povezivanje književnih djela na osnovi teme, likova, žanra, jezika i stila jer se time postiže njihovo bolje razumijevanje. Takvom interpretacijom učenici dublje osvješćuju karakteristike pojedinih tema, motiva, likova, stilova i žanrova povezujući najmanje dva djela ili njihove odlomke u smislenu cjelinu koja ne mora biti zasnovana isključivo na književnopovijesno usmjerenom prikupljanju spoznaja o književnosti. Interpretirati se mogu djela koja su u izravnoj intertekstualnoj vezi, ali i djela koja povezuje ista ili slična tema. Suodnos je moguć i među tekstovima koji pripadaju istom ili različitom književnom rodu, žanru, odnosno razdoblju ili su tekstovi istoga autora u kojima su uočljiva zajednička obilježja njegove poetike. Uspoređivati se može i tekst autorove biografije i njegova djela (auto)biografske prirode. Raznolikošću se takvih paralela opravdava teorijsko i praktično utemeljenje intertekstualnoga nastavnog sustava i objašnjenje njegovih obilježja kao što su: struktura i sadržaj nastavnoga sata, uporaba sredstava i pomagala, uloga nastavnika, modeli intertekstualne nastave. Predložen način rada provjeren je u praksi te su u skladu s njim na više primjera osmišljene raznolike metode, postupci i prijedlozi organizacije nastave.
intertekstualnost; nastava književnosti; metodički pristupi
nije evidentirano
engleski
The possibilities of intertextuality's implementation in literature teaching
nije evidentirano
intertextuality; literature teaching; methodical approaches
nije evidentirano
Podaci o prilogu
253-269.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jezik, kultura i književnost u suvremenom svijetu: zbornik radova sa znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem Međimurski filološki dani II održanoga u Čakovcu 26. travnja 2013.
Turza-Bogdan, Tamara ; Legac, Vladimir ; Kos-Lajtman, Andrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Blažeka, Đuro
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-89-2
Podaci o skupu
Međimurski filološki dani 3
predavanje
12.03.2015-13.03.2015
Čakovec, Hrvatska