Višedimenzionalni aspekti upravljanja promjenama u vrtiću kao organizaciji koja uči (CROSBI ID 55535)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Čepić, Renata ; Požgaj, Željka
hrvatski
Višedimenzionalni aspekti upravljanja promjenama u vrtiću kao organizaciji koja uči
Cilj ovog rada bio je pridonijeti boljem razumijevanju relevantnih dimenzija profesionalne uloge vodstva u procesu ostvarivanja veće učinkovitosti i razvoja vrtića prema organizacijama koje uče. Primjenom tzv. kombiniranog istraživačkog pristupa (mix- method) u primarno kvalitativno istraživačkom dizajnu, temeljno je bilo (1) produbiti razumijevanje postojećih vanjskih i unutarnjih uvjeta / utjecaja i s time povezanih nužnih promjena iz perspektive ravnatelja te (2) utvrditi njihovu percepciju i procjenu kvalitete procesa učenja na individualnoj, timskoj i organizacijskoj razini. U istraživanju je sudjelovalo 16 ravnatelja dječjih vrtića grada Zagreba. Primijenjeni su polustrukturirani intervju te skraćena (26 čestica) A forma Upitnika o dimenzijama organizacije koja uči i organizacijskih ishoda (DLOQ- Marsick i Watkins, 2003). Analizom izjava ravnatelja dobiveno je pet ključnih područja u kojima su nužne promjene: demarginalizacija ravnatelja u procesu donošenja odluka, uspostavljanje ravnoteže između politike-osnivača- vrtića(struke), profesionalizacija ravnateljske funkcije, praćenje napretka ravnatelja i eksterno vrednovanje od strane struke i jačanje profesionalne autonomije ravnatelja. Na Skali dimenzija organizacije koja uči i organizacijskih ishoda ravnatelji su najviše procjene dali na organizacijskoj razini, zatim na individualnoj razini, a najniže je procijenjena kvaliteta učenja na timskoj razini. Temeljem sinteze dobivenih nalaza raspravljene su teorijske i praktične implikacije te su predložene smjernice za buduća istraživanja.
profesionalna uloga vodstva, promjene, ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja; organizacija koja uči; kvaliteta procesa učenja
nije evidentirano
engleski
Multidimensional aspects of managing the changes in preschools as learning organizations
nije evidentirano
professional leadership role, change, institution of Early and Preschool Education, learning organization, quality of the learning process
nije evidentirano
Podaci o prilogu
127-139.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja – izazov za promjene
Hicela Ivon ; Branimir Mendeš
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
2015.
978-953-7395-73-5