Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Višedimenzionalni aspekti upravljanja promjenama u vrtiću kao organizaciji koja uči (CROSBI ID 55535)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Čepić, Renata ; Požgaj, Željka Višedimenzionalni aspekti upravljanja promjenama u vrtiću kao organizaciji koja uči // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja – izazov za promjene / Hicela Ivon ; Branimir Mendeš (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 127-139

Podaci o odgovornosti

Čepić, Renata ; Požgaj, Željka

hrvatski

Višedimenzionalni aspekti upravljanja promjenama u vrtiću kao organizaciji koja uči

Cilj ovog rada bio je pridonijeti boljem razumijevanju relevantnih dimenzija profesionalne uloge vodstva u procesu ostvarivanja veće učinkovitosti i razvoja vrtića prema organizacijama koje uče. Primjenom tzv. kombiniranog istraživačkog pristupa (mix- method) u primarno kvalitativno istraživačkom dizajnu, temeljno je bilo (1) produbiti razumijevanje postojećih vanjskih i unutarnjih uvjeta / utjecaja i s time povezanih nužnih promjena iz perspektive ravnatelja te (2) utvrditi njihovu percepciju i procjenu kvalitete procesa učenja na individualnoj, timskoj i organizacijskoj razini. U istraživanju je sudjelovalo 16 ravnatelja dječjih vrtića grada Zagreba. Primijenjeni su polustrukturirani intervju te skraćena (26 čestica) A forma Upitnika o dimenzijama organizacije koja uči i organizacijskih ishoda (DLOQ- Marsick i Watkins, 2003). Analizom izjava ravnatelja dobiveno je pet ključnih područja u kojima su nužne promjene: demarginalizacija ravnatelja u procesu donošenja odluka, uspostavljanje ravnoteže između politike-osnivača- vrtića(struke), profesionalizacija ravnateljske funkcije, praćenje napretka ravnatelja i eksterno vrednovanje od strane struke i jačanje profesionalne autonomije ravnatelja. Na Skali dimenzija organizacije koja uči i organizacijskih ishoda ravnatelji su najviše procjene dali na organizacijskoj razini, zatim na individualnoj razini, a najniže je procijenjena kvaliteta učenja na timskoj razini. Temeljem sinteze dobivenih nalaza raspravljene su teorijske i praktične implikacije te su predložene smjernice za buduća istraživanja.

profesionalna uloga vodstva, promjene, ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja; organizacija koja uči; kvaliteta procesa učenja

nije evidentirano

engleski

Multidimensional aspects of managing the changes in preschools as learning organizations

nije evidentirano

professional leadership role, change, institution of Early and Preschool Education, learning organization, quality of the learning process

nije evidentirano

Podaci o prilogu

127-139.

objavljeno

Podaci o knjizi

Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja – izazov za promjene

Hicela Ivon ; Branimir Mendeš

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

2015.

978-953-7395-73-5

Povezanost rada

Pedagogija