Informacijske tehnologije u funkciji racionalizacije brodara (CROSBI ID 401550)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Herbut, Mateo Informacijske tehnologije u funkciji racionalizacije brodara / Edvard Tijan (mentor); Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2012

Herbut, Mateo

Edvard Tijan

Informacijske tehnologije u funkciji racionalizacije brodara

1.1. Svrha i cilj rada Promjene u pogledu informacijskih tehnologija koje se kontinuirano događaju, kako u svijetu tako i kod nas, direktno ostavljaju svoj utjecaj i na informacijske tehnologije u pomorstvu. Sukladno tome nastaju i utjecajne promjene u aspektu načina poslovanja i kreiranju novih pothvata. Primjene informacijskih tehnologija u poslovanju općenito, pa i u poslovanju brodara, donijele su mnogobrojne pozitivne stvari i olakšale sustav funkcioniranja. Svrha ovoga rada jest fokusirati se na pojmovnu analizu informacijskih tehnologija i promjene koje je njihova primjena donijela. Preciznije, želi se detaljnije precizirati ulogu informacijskih tehnologija u racionalizaciji brodara, kao što sam naslov rada i kaže. Cilj rada može se okarakterizirati kao upoznavanje čitatelja sa važnosti i ulogom te načinima primjene informacijskih tehnologija. Također se žele istaknuti i prednosti i nedostatci razmatrane tematike. 1.2. Predmet rada Informacijsko doba uslijedilo je nakon industrijskog doba, a u svom užem značenju odnosi se na razdoblje koje obilježava brzina kretanja informacija koja je praktički veća od brzine fizičkog kretanja. Njegova glavna odrednica je rasprostranjenost informacijske tehnologije koja povećava brzinu i učinkovitost prijenosa informacija. Sukladno dolasku informacijskog odnosno digitalnog doba, nastaju globalne promjene u svijetu koje je vrlo teško pratiti isključivo zbog kontinuiranih nadogradnji i promjena. Predmet rada jesu upravo informacijske tehnologije, njihove promjene i nastojanje njihove što bolje primjene u poslovanju brodara. Sve to direktno je povezano i s pomorstvom i njegovim unaprjeđenjem u svim aspektima poslovanja. Bitno je da se prati trend u svijetu kako bi naše brodarstvo i luke mogle konkurirati najvećim svjetskim lukama. 1.3. Korištene znanstvene metode U izradi rada korištena je dostupna literatura, poput knjiga, znanstvenih članaka i internetskih stranica. Tema je sama po sebi relativno nova i donekle neistražena te je stoga literatura svedena na analizu. Metode koje su dominirale pri izradi su metoda kompilacije gdje se kombinirao sadržaj niže navedene stručne literature, potom metoda analize u kojoj su razmotrene postojeće činjenice i sudovi, pojmovi i zaključci rastavljeni na manje jedinice i postavljene kao hipoteze u ovom radu, te u tragovima metoda dokazivanja. 1.4. Struktura rada Rad se sastoji od pet poglavlja. Prvo poglavlje, Uvod, bazira se na upoznavanju čitatelja sa svrhom, ciljem i predmetom rada te analizom kompozicije samoga rada. Drugo poglavlje pod nazivom Pojmovne odrednice informacijskih tehnologija, jasno će i precizno definirati osnovne značajke i obilježja informacijskih tehnologija, pojasniti njihovu ulogu i primjenu. Treće, ujedno i ključno poglavlje ovog rada odnosi se na samu temu, Funkcija informacijskih tehnologije u racionalizaciji poslovanja brodara. Četvrto poglavlje, Načini komuniciranja broda s ostalim sudionicima prijevoznog procesa, prikazuje pregled načina komunikacije u pomorstvu, što je veoma važno zbog potrebe brodara da neprestano u prometu dolazi do razmjene podataka između broda i kopna, te brodara i različitih kopnenih subjekata. Posljednje poglavlje jest Zaključak.

brodari; funkcija; informacijske tehnologije;

Information technologies in the function of streamlining shipping

function; information technologies; shipping