Logistics container terminals with reference to the terminal Brajdica (CROSBI ID 401554)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Rušinić, Lorena Logistics container terminals with reference to the terminal Brajdica / Edvard Tijan (mentor); Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2012

Rušinić, Lorena

Edvard Tijan

Logistics container terminals with reference to the terminal Brajdica

S obzirom da je Republika Hrvatska pomorski orijentirana zemlja, a s njome i grad Rijeka koji je usko vezan za riječku luku, za kontejnerski terminal Brajdica koji je dio svakodnevne vizure grada, odabrana je tema ovog rada koji tumači što je logistika i gdje je ona na kontejnerskim terminalima. Svrha pisanja ovog rada je sticanje novih saznanja o logističkim procesima koji se odvijaju na kontejnerskim terminalima, njihovim zakonitostima i informatičkoj podršci operaterima koja im, dajući optimalna rješenja, omogućuje donošenje boljih odluka za ekonomičan i učinkovit rad kontejnerskih terminala. Također, ovaj rad pomogao mi je razviti istraživačke vještine te me je detaljnije upoznao s metodologijom pisanja znanstvenog rada. Rad je strukturiran na način da polisilogistički pristupa istraživanju logistike u pomorskim lukama, tj. na kontejnerskim terminalima. Napisan je u sedam poglavlja, a tema rada obrađena je kroz pet poglavlja. Krajnji cilj je prikazati logistiku kontejnerskih terminala i osvrnuti se značajke i način funkcioniranja kontejnerskog terminala Brajdica. U “Teorijskim značajkama logistike” glavna riječ iz naslova, koja se provlači kroz čitav rad, etimološki je objašnjena te je definirana što je važno za razumijevanje ukupnog rada. Zatim je u poglavlju “Općenito o lukama” opisan razvoj luka i terminala, prikazana je luka kao dio podsustava pomorskog sustava, objašnjeni su pojmovi luke, lučkog sustava, pristaništa i terminala i prikazan je postupak kojim se planira i projektira jedan lučki terminal. Sljedeće poglavlje, “Kontejnerski terminali”, bavi se kontejnerskim terminalima, a u njemu je predočeno kako zapravo izgleda i funkcionira kontejnerski terminal, kakvom je opremom opremljen, koji se procesi na njemu odvijaju, pomoću kojih sistema se rukuje teretom te koje sve probleme nosi takav dinamički i složeni sustav. 2 U poglavlju “Informacijsko-komunikacijske tehnologije na kontejnerskim terminalima” dan je pregled dosadašnjih dostignuća ostvarenih na kontejnerskim terminalima koji se tiču informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Šesto poglavlje, naslovljeno “Kontejnerski terminal Brajdica”, daje osvrt na važan dio riječke luke s obzirom na tehničko-tehnološki aspekt terminala Brajdica, prometnu povezanost, informatizaciju, planove za budućnost te razvojne mogućnosti terminala. U posljednjem dijelu, zaključku, dana je sinteza rezultata istraživanja predmeta ovog rada. U nekoliko odlomaka, kroz najbitnija saznanja iz svakog pojedinog poglavlja, predstavljen je zapravo sažetak ovog rada.

brajdica; logistics; terminal

49

17.09.2012.