Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Informacijski sustavi za upravljanje kontejnerskim terminalima (CROSBI ID 401569)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lipovšćak, Marko Informacijski sustavi za upravljanje kontejnerskim terminalima / Edvard Tijan (mentor); Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2015

Podaci o odgovornosti

Lipovšćak, Marko

Edvard Tijan

hrvatski

Informacijski sustavi za upravljanje kontejnerskim terminalima

Globalizacija je utjecala na mnoge promjene u svjetskom gospodarstvu pa tako i u pomorstvu, koje predstavlja jednu od najvažnijih ljudskih aktivnosti. Države koje su bile vodeće u pomorskim djelatnostima početkom devedesetih godina dvadesetog stoljeća, to danas više nisu. Vodeća mjesta zauzele su uglavnom države Dalekog istoka s Kinom na čelu (gradovi Shanghai, Shenzhen, Hong Kong, Qingdao, Guangzhou), te Singapore, Južna Koreja (Busan), Malezija (Port Klang), Taiwan (Kaohsiung). Od europskih gradova, luka Rotterdam zauzima tek 11 mjesto u svijetu. U suvremenoj svjetskoj trgovini približno 3/4 razmjene roba odvija se morskim putem, pri čemu kontejnerizirane pošiljke imaju značajnu ulogu. U početku su se kontejneri prevozili u konvencionalnim brodovima, koji su se prilagođavali za prijevoz kontejnera. Ubrzo je započela gradnja polukontejnerskih, a nakon toga specijaliziranih kontejnerskih i celularnih kontejnerskih brodova. Brzi razvitak kontejnerskih brodova utjecao je i na razvitak lučkih terminala. Trend globalizacije u svijetu nije zaobišao ni brodarsku djelatnost. U linijskom morskom brodarstvu uočava se bitan porast kontejneriziranog tereta. Kružni suvremeni servis kontejnerskog broda organiziran je tako da brod uplovljava u manji broj velikih svjetskih prekrcajnih luka. Eksploatacijski troškovi velikih kontejnerskih brodova su znatni, te nema ekonomske opravdanosti pristajanja u manjim lukama. Iz velikih luka teret se razvozi u veći broj pomoćnih luka koje imaju terminale manjeg kapaciteta tzv. feeder terminale. Danas brodari a i luke s kontejnerskim terminalima ulažu znatna sredstva u ovaj oblik transporta. Ta uložena sredstva im se isplate jer svakodnevno kontejnerski promet sve više raste. U budućnosti također možemo očekivati daljnji rast ovakvog transporta jer se on pokazao bržim, sigurnijim i ekonomičnijim od drugih vrsta transporta. Vjerojatno taj rast neće biti tako brz kao do sada ali će se on ipak povećavati preuzimanjem i prevoženjem tereta koji se sada prevozi na druge načine. Tehničko-tehnološki napredak u kontejnerizaciji, te uvođenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija koje su započele sedamdesetih godina prošlog stoljeća dovelo je do ubrzanja i lakšeg protoka informacija na kontejnerskim terminalima a to je omogućilo, a također i danas omogućuje da se potrebne aktivnosti bolje kontroliraju, organiziraju i planiraju. Sustav TOS (Terminal Operating System) zamijenio je ''T-'karticu'' te je i danas u lukama u upotrebi jedna od njegovih varijanti, a ta varijanta ovisi o nivou razvijenosti kontejnerskog terminala. U današnje vrijeme u pomorskoj trgovini u svijetu mogu biti uspješne one luke koje prate i koriste razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija, odnosno koje koriste informacijsko-komunikacijske sustave te pružaju vrhunsku kvalitetu prekrcajnih usluga. Zahvaljujući spomenutim tehnologijama povećava se konkurentnost, smanjuju se troškovi, a u velikoj mjeri zadovoljavaju se i zahtjevi korisnika.

kontejneri; komunikacije; informacije

nije evidentirano

engleski

Information system for container terminals

nije evidentirano

communications; containers; informations

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63

11.11.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport