Tržišna vrijednost maraka u prehrambenoj industriji Republike Hrvatske (CROSBI ID 483291)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rajh, Edo ; Vranešević, Tihomir ; Tolić, Davor
hrvatski
Tržišna vrijednost maraka u prehrambenoj industriji Republike Hrvatske
Svrha rada je utvrditi razinu tržišne vrijednosti maraka (brand equity) u prehrambenoj industriji Republike Hrvatske, te je s tim ciljem provedeno istraživanje u okviru tri kategorije prehrambenih proizvoda (kava, čokolada, pivo). Tržišna vrijednost marke se najčešće definira kao dodana vrijednost koju marka pridodaje proizvodu. Moguća su dva pristupa tržišnoj vrijednosti marke – financijski i potrošački, s tim da se potrošački pristup može dodatno razlikovati s obzirom je li naglasak stavljen na kognitivnu ili biheviorističku dimenziju ponašanja potrošača. U istraživanju je prihvaćena bihevioristička konceptualizacija tržišne vrijednosti marke. Istraživanje je provedeno telefonskom anketom na uzorku od 495 ispitanika iz cijele Hrvatske, uz proporcionalnu zastupljenost pojedinih županija s obzirom na broj stanovnika. Za utvrđivanje tržišne vrijednosti maraka primjenjena je mjera zamjenjivosti, kojom se potrošači smještaju u jedan od šest mogućih segmenata. Stopa ponovljene kupnje je prema ovoj metodi ključni indikator tržišne vrijednosti marke. Na temelju rezultata istraživanja identificirane su marke s najvećom tržišnom vrijednošću, te su doneseni zaključci o profitabilnosti marketinga u istraživanim kategorijama proizvoda.
tržišna vrijednost marke; prehrambena industrija; mjera zamjenjivosti; stopa ponovljene kupnje; profitabilnost marketinga
nije evidentirano
engleski
Brand Equity in Food Industry in the Republic of Croatia
nije evidentirano
brand equity; food industry; measure of substitutability; repeat rate; marketing profitability
nije evidentirano
Podaci o prilogu
231-235-x.
2001.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Marketing države – marketing hrvatske države
Rocco, Fedor
Zagreb: Hrvatska zajednica udruga za marketing, Centar za marketing
Podaci o skupu
XVII. Kongres CROMAR-a Hrvatske
predavanje
15.11.2001-16.11.2001
Pula, Hrvatska