Numerička simulacija toka goriva kroz sapnicu i pojave kavitacije uslijed visokog tlaka ubrizgavanja (CROSBI ID 402089)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Polančec, Mateo
Duić, Neven
Petranović, Zvonimir
hrvatski
Numerička simulacija toka goriva kroz sapnicu i pojave kavitacije uslijed visokog tlaka ubrizgavanja
Tema ovog rada je usporedba rezultata numeričkih simulacija brizgaljke korištenjem k- eps i k-zeta-f modela turbulencije. Diskretizirana je 1/12 modela brizgaljke te se područje interesa odnosi na izlazni dio sapnice. Za numeričke simulacije korišten je programski paket FIRE® ustupljen od strane AVL- a. Kao rezultat rada prikazana je promjena određenih fizikalnih veličina (tlak, brzina, volumni udio faza, itd.) u ovisnosti o zakretu koljenastog vratila za oba modela turbulencije. Prikazani su maseni protoci na izlazu iz brizgaljke te se pokazalo da su odstupanja između simulacija relativno mala. Najveće razlike odnose se na maseni protok isparene faze za koju model turbulencije daje manje vrijednosti. Razlike ukupnog masenog protoka su neznatne, pošto je maseni protok isparene faze tri reda veličine manji od masenog protoka tekuće faze. Najbolje slaganje u rezultatima imamo kod prikaza polja apsolutne brzine, dok su najmanja slaganja uočena kod prikaza turbulentne kinetičke energije i energije disipacije.
Kavitacija ; Numerička simulacija ; Brizgaljka ; Dizel
nije evidentirano
engleski
Numerical simulation of fuel flow and cavitation phenomena due to the high pressure fuel injection
nije evidentirano
Cavitation ; Numerical simulation ; Injector ; Diesel
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41
02.03.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb