Upravljanje znanjem i hrvatska maloprodaja (CROSBI ID 483314)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Segetlija, Zdenko ; Lamza-Maronić, Maja
hrvatski
Upravljanje znanjem i hrvatska maloprodaja
U radu se polazi od spoznaje da je upravljanje znanjem potrebno suvremenim poslovnim sustavima zbog rastuće kompeksnosti okoline i razvoja globalizaije. Znanje je potrebno da bi se informacije mogle kvalitetno, racionalno, potpuno iskoristiti za rješavanje određenih problema. Tako, npr., kod ekspertnih sustava kao računalnih programa sadržano je znanje u obliku prikladnom za korištenje na računalima. Upravljanje znanjem u poslovnim sustavima danas je vezano i uz ostale koncepcije menadžmenta, pri čemu veliku ulogu igra razvoj informatike. Informatika danas čovjeku omogućuje da brzo dođe do znanja. Tzv. iskapanjem podataka (Data Mining) informacije se otkrivaju automatski na temelju sofisticiranih metoda za automatizaciju zahvaćanja znanja. S tim u svezi potrebno je formiranje tzv. skladišta podataka (Data Warehouse) koje služi menadžerima kada koriste znanje u poslovnom procesu, osobito za strategijsko odlučivanje za koje nisu dovoljna informacijska rješenja na temelju relacijskih baza podataka i obrađivanja velikog broja poslovnih transakcija.Za maloprodajna je poduzeća važna spoznaja da se upravljanje znanjem razvijalo od unutarnje orijentacije na proizvodnost, preko orijentacije na kupce,pa sve do orijentacije na interakciju s kupcima i dalje na orijentaciju na kupce kao nositelje određenih spoznaja. Za današnje maloprodavače važno je da se mnogi problemi implementacije marketinga obuhvaćaju primjenom koncepta cjelovitog upravljanja kvalitetom (TQM) i koncepta upravljanja znanjem (KM). Naša se hipoteza odnosi na ocjenu da su hrvatski maloprodavači već propustili priliku da razvijanjem svoga marketinga, temeljenog na upravljanjiu znanjem, izvrše pozitivan utjecaj na razvoj domaće proizvodnje. Dokaz za takva kretanja je ulazak stranih velikih maloprodajnih lanaca koji nalaze tržište za onu razinu kvalitete i cijene robe i usluga koja odgovara hrvatskim potrošačima. Mogućnosti za izlazak iz teške situacije u kojoj su se našli hrvatski maloprodavači su,svakako, u: (a)strategiji okrupnjavanja, (b) ekspanziji na temelju kooperacije, (c) bržem uvođenju suvremenih tehnologija (osobito informacijskih) u nastupanju na tržištu kao i u menadžementu. Razvoj informacijskih tehnologija je temeljno polazište za provođenje suvremenih koncepata menadžementa (pa i upravljanja znanjem) i postizanje konkurentskih prednosti.
znanje; informacija; informacijska tehnologija; upravljanje znanjem; upravljanje informacijskom tehnologijom; marketing; hrvatska maloprodaja
nije evidentirano
engleski
Knowledge Management and Croatian Retail Trade
nije evidentirano
Knowledge; Information; Information Technology; Knowledge Management; Information Technology Management; Marketing; Croatian Retailing
nije evidentirano
Podaci o prilogu
231 - 242-x.
2002.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Znanje - temeljni ekonomski resurs
Sundać, Dragomir
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Podaci o skupu
Znanje - temeljni ekonomski resurs
predavanje
01.01.2002-01.01.2002
Rijeka, Hrvatska