Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Upravljanje znanjem i hrvatska maloprodaja (CROSBI ID 483314)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Segetlija, Zdenko ; Lamza-Maronić, Maja Upravljanje znanjem i hrvatska maloprodaja // Znanje - temeljni ekonomski resurs / Sundać, Dragomir (ur.). Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002. str. 231 - 242-x

Podaci o odgovornosti

Segetlija, Zdenko ; Lamza-Maronić, Maja

hrvatski

Upravljanje znanjem i hrvatska maloprodaja

U radu se polazi od spoznaje da je upravljanje znanjem potrebno suvremenim poslovnim sustavima zbog rastuće kompeksnosti okoline i razvoja globalizaije. Znanje je potrebno da bi se informacije mogle kvalitetno, racionalno, potpuno iskoristiti za rješavanje određenih problema. Tako, npr., kod ekspertnih sustava kao računalnih programa sadržano je znanje u obliku prikladnom za korištenje na računalima. Upravljanje znanjem u poslovnim sustavima danas je vezano i uz ostale koncepcije menadžmenta, pri čemu veliku ulogu igra razvoj informatike. Informatika danas čovjeku omogućuje da brzo dođe do znanja. Tzv. iskapanjem podataka (Data Mining) informacije se otkrivaju automatski na temelju sofisticiranih metoda za automatizaciju zahvaćanja znanja. S tim u svezi potrebno je formiranje tzv. skladišta podataka (Data Warehouse) koje služi menadžerima kada koriste znanje u poslovnom procesu, osobito za strategijsko odlučivanje za koje nisu dovoljna informacijska rješenja na temelju relacijskih baza podataka i obrađivanja velikog broja poslovnih transakcija.Za maloprodajna je poduzeća važna spoznaja da se upravljanje znanjem razvijalo od unutarnje orijentacije na proizvodnost, preko orijentacije na kupce,pa sve do orijentacije na interakciju s kupcima i dalje na orijentaciju na kupce kao nositelje određenih spoznaja. Za današnje maloprodavače važno je da se mnogi problemi implementacije marketinga obuhvaćaju primjenom koncepta cjelovitog upravljanja kvalitetom (TQM) i koncepta upravljanja znanjem (KM). Naša se hipoteza odnosi na ocjenu da su hrvatski maloprodavači već propustili priliku da razvijanjem svoga marketinga, temeljenog na upravljanjiu znanjem, izvrše pozitivan utjecaj na razvoj domaće proizvodnje. Dokaz za takva kretanja je ulazak stranih velikih maloprodajnih lanaca koji nalaze tržište za onu razinu kvalitete i cijene robe i usluga koja odgovara hrvatskim potrošačima. Mogućnosti za izlazak iz teške situacije u kojoj su se našli hrvatski maloprodavači su,svakako, u: (a)strategiji okrupnjavanja, (b) ekspanziji na temelju kooperacije, (c) bržem uvođenju suvremenih tehnologija (osobito informacijskih) u nastupanju na tržištu kao i u menadžementu. Razvoj informacijskih tehnologija je temeljno polazište za provođenje suvremenih koncepata menadžementa (pa i upravljanja znanjem) i postizanje konkurentskih prednosti.

znanje; informacija; informacijska tehnologija; upravljanje znanjem; upravljanje informacijskom tehnologijom; marketing; hrvatska maloprodaja

nije evidentirano

engleski

Knowledge Management and Croatian Retail Trade

nije evidentirano

Knowledge; Information; Information Technology; Knowledge Management; Information Technology Management; Marketing; Croatian Retailing

nije evidentirano

Podaci o prilogu

231 - 242-x.

2002.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Znanje - temeljni ekonomski resurs

Sundać, Dragomir

Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Podaci o skupu

Znanje - temeljni ekonomski resurs

predavanje

01.01.2002-01.01.2002

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija