Strategija eufemizacije i stereotipi o ženama u hrvatskoj književnosti (CROSBI ID 633342)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Mikić Čolić, Ana
hrvatski
Strategija eufemizacije i stereotipi o ženama u hrvatskoj književnosti
Duboka ukorijenjenost eufemizama u komunikacijskoj praksi učinila ih je predmetom ne samo retoričkih i književnoteorijskih, već u posljednje vrijeme sve češće i pragmatičkih i sociolingvističkih rasprava. U radu se govori o strategiji eufemizacije koja je u suvremenom društvenom ozračju korektnosti, tolerancije i uljudnosti postala neizostavnim dijelom prostora javne komunikacije. Uslijed traženja načina da se tekst učini dopadljivijim i zanimljivijim, u književnom se diskursu izlazi iz tih uobičajenih okvira upotrebe eufemizama. Naime, primijećeno je da se oni rabe semantički ispražnjeni i to uglavnom kada je riječ o ženskim likovima, otkrivajući tako cijeli spektar muških stereotipa o ženama i o njihovu položaju i statusu u društvu te otvarajući problem istovjetnosti njihova odraza u književnoj formi.
strategija eufemizacije; društveni stereotipi; značenjsko polje žene
nije evidentirano
engleski
Strategy of euphemisation and stereotypes about women in Croatian literature
nije evidentirano
strategy of euphemisation; social stereotypes; semantic field of the word woman
nije evidentirano
Podaci o prilogu
40-40.
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Lingvistika javne komunikacije ; Knjižica sažetaka
Brdar, Mario ; Omazić, Marija
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)
978-953-6456-86
Podaci o skupu
XXII. međunarodni znanstveni skup HDPL-a "Lingvistika javne komunikacije"
poster
22.05.2008-24.05.2008
Osijek, Hrvatska