Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vrijednosni sustav odraslih, odgojna praksa i razvojni učinci (CROSBI ID 79385)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Babić, Nada ; Irović, Stanislava ; Krstović, Jasna Vrijednosni sustav odraslih, odgojna praksa i razvojni učinci // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 6 (1997), 4-5; 551-575-x

Podaci o odgovornosti

Babić, Nada ; Irović, Stanislava ; Krstović, Jasna

hrvatski

Vrijednosni sustav odraslih, odgojna praksa i razvojni učinci

Istraživanja 70.ih i 80-ih godina aktualizirala su problem odrastanja i razvoja djece u sklopu učenja kojih je zajednička osobina isticanje bitnosti ranog djetetovog iskustva s odraslima i međusobnog djelovanja internaliziranog modela odraslih i osobina djeteta. U radu se razmatraju vjerovanja ( o djetetu, razvoju, odgoju ) i ponašanja odraslih - roditelja i odgojitelja, njihovi mogući učinci u odgajanju odnosno razvoju djece te mogući i stvarni kontrasti u odnosu roditelji-neroditelji. Opća dominantna pitanja u istraživanjima implicitne pedagogije roditelja tiču se naravi roditeljskih vjerovanja, njihovog podrijetla, odnosa između vjerovanja iponašanja, veze između vjerovanja roditelja i djetetovog razvoja. Roditeljeva vjerovanja o djetetovu razvoju te njegova procjena djetetovih mogućnosti utječu na način ponašanja: sofisticiraniji sustav roditeljevog vjerovanja i točnija procjena rezultirat će njegovim adaptivnijim ponašanjem. Tumačenje naravi vjerovanja, njihovog odnosa prema konkretnom ponašanju te njihovih razvojnih učinaka pretpostavlja uvažavanje činjenica o kulturnoj pozadini vjerovanja i motivacijsko afektivnim potrebama roditelja. Istraživanje implicitne pedagogije odgojitelja na razini ciljeva i osobina djeteta govore o prividnoj suglasnosti između programskih ciljeva i ciljeva odgojitelja, o socijalizaciji kao temeljnoj vrijednosti te o tome da odgojitelji preferiraju one osobine koje su preduvjet uspostavljanja komunikacije i ostvarivanja odgojnih utjecaja. Narav i stupanj konzistentnosti vrijednosnog sustava i ponašanja roditelja i odgojitelja uvjetuju kontinuitet i /ili diskontinuitet odgoja. Konkretnije, vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja i njihova odgojna praksa osnovne su determinante utjecaja na djetetovo ponašanje i njegov razvoj.

implicitna pedagogija; odgoj; socijalizacija; kontinuitet i diskontinuitet odgoja

nije evidentirano

engleski

The adult's system of values, educational practise and developmental effects

nije evidentirano

implicit pedagogy; education; socialization; continuity and discontinuity of education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6 (4-5)

1997.

551-575-x

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost