Razvoj učeničkog razumijevanja astronomije kroz nastavu fizike (CROSBI ID 402573)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Perković Kušić, Tajana
Planinić, Maja
hrvatski
Razvoj učeničkog razumijevanja astronomije kroz nastavu fizike
U Hrvatskoj tek u rijetkim srednjim školama postoji izborna nastava astronomije. Učenici o svemiru, Sunčevom sustavu i astronomskim pojavama koje su vezane i utječu na život na Zemlji, mogu naučiti iz drugih predmeta s kojima je astronomija povezana. Najviše takvih sadržaja ima u fizici. Na osnovi miskoncepcija koje su ustanovljene prijašnjim istraživanjima i astronomskim sadržajem koji se po programu obrađuje kroz nastavu fizike, osmislila sam test od 30 pitanja. Test sam provela na 135 učenika prvih i četvrtih razreda, iz tri različite srednje škole, kako bih ispitala kakvo je njihovo poznavanje osnovnih ideja iz astronomije te koje miskoncepcije imaju i koliko im nastava fizike pomaže da ih napuste. Pokazalo se da postoji razlika, iako ne jako velika. Učenici četvrtog razreda očekivano su test nešto bolje riješili, no neke miskoncepcije pokazale su se vrlo čvrste te su se pojavile i u prvom i u četvrtom razredu. Dani su primjeri kako bi se kroz nastavu fizike te pogrešne ideje mogle promijeniti.
astronomija; nastava fizike
nije evidentirano
engleski
Development of student understanding of astronomy through physics teaching
nije evidentirano
astronomy; physics teaching
nije evidentirano
Podaci o izdanju
71
23.03.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Zagreb