Razlike u stavovima učitelja i edukacijskih rehabilitatora prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida (CROSBI ID 633880)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Runjić, Tina ; Penava, Vlatka ; Ujdur, Ana
hrvatski
Razlike u stavovima učitelja i edukacijskih rehabilitatora prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida
Prema nizu istraživanja stavovi poslodavaca prema zapošljavanju osoba s invaliditetom nisu pozitivni, a to se najviše očituje u područjima procjene njihove profesionalne kompetencije kao i njihove komunikacije Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u stavovima učitelja i edukacijskih rehabilitatora prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida. Istraživanje je provedeno na populaciji edukacijskih rehabilitatora i drugih stručnih suradnika koji su zaposleni u ustanovama čija je primarna djelatnost usmjerena na pružanje podrške osobama s oštećenjem vida na području Grada Zagreba. Ukupno je ispitano šezdeset i troje (N=63) ispitanika od čega je pedeset i dvoje (N=52) bilo edukacijskih rehabilitatora, a jedanaest (N=11) učitelja. Prikupljeni podaci o stavovima učitelja i edukacijskih rehabilitatora prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida obrađeni su metodama multivarijatne analize (robustna diskriminacijska analiza) i univarijatne analize varijance. Razlike u procjeni utvrđene su u tri od četiri ispitana područja. Metodom univarijatne analize varijance utvrđeno je da su učitelji boljim procijenili profesionalne sposobnosti edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida na dvanaest od osamnaest varijabli, dok su edukacijski rehabilitatori te iste sposobnosti boljim procijenili na šest od osamnaest varijabli kod kojih se utvrdila statistički značajna razlika. Na temelju rezultata može se zaključiti da učitelji i edukacijski rehabilitatori imaju različite stavove prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida. Stavovi učitelja su pozitivnije usmjereni prema profesionalnim sposobnostima ove populacije.
stavovi; edukacijski rehabilitatori; učitelji; edukacijski rehabilitatori oštećena vida
nije evidentirano
engleski
Differences between teachers and educational rehabilitators in the attitudes towards the professional abilities of visually impaired educational rehabilitators
nije evidentirano
attitudes; educational rehabilitators; teachers; visually impaired educational rehabilitators
nije evidentirano
Podaci o prilogu
656-668.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Unapređenje kvalitete života djece i mladih. Tematski zbornik - I dio
Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli
1986-9886
Podaci o skupu
VI. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
predavanje
19.06.2015-21.06.2015
Ohrid, Sjeverna Makedonija