Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Darovitost iz diskursa rizičnosti s obzirom na obitelj i školu (CROSBI ID 633946)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Zloković, Jasminka Darovitost iz diskursa rizičnosti s obzirom na obitelj i školu // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika. Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 15-25

Podaci o odgovornosti

Zloković, Jasminka

hrvatski

Darovitost iz diskursa rizičnosti s obzirom na obitelj i školu

Moderni pristupi darovitosti polaze od multifaktorskih teorija koje uključuju kognitivne, socijalne, emocionalne, kulturalne, antropološke kao i druge determinante i njihove međuovisnosti. U tom kontekstu poznato je da djeca kao niti odrasle osobe ne moraju zadržati dostignuti intelektualni, emocionalni ili bilo koji drugi razvojni nivo, posebice ne u nestimulativnim uvjetima života. Problem ovog rada fokusiran je na razmatranje nekih destimulativnih i neprimjerenih ponašanja roditelja i učitelja što i darovite stavlja u skupinu djece u riziku. Različiti oblici pritisaka i prisila kojima se neka darovita djeca izlažu, razmatraju se u kontekstu nasilja nad djecom i kršenja elementarnih prava djeteta na razvoj. Cilj je ovog rada aktualizirati pitanja o darovitima kao djeci u riziku, te kroz primjere iz pedagoške i obiteljske prakse upozoriti roditelje i učitelje s položajem neke darovite djece kao polaznicima redovitog obrazovnog sustava, kako bi se spriječile moguće trajne posljedice neprimjerenih postupanja prema djeci. S obzirom na brojne činjenice koje upućuju na zaključak kako neki roditelji u specifičnim ali i svakodnevnim situacijama ponekad ne znaju kako postupiti i pomoći djetetu uloga škole u njihovu educiranju i uspostavljanju međusobne suradnje ima poseban značaj. U radu se stoga temeljem rezultata istraživanja na uzorku 83 učitelja petnaest osnovnih škola aktualiziraju i pitanja u svezi pedagoške prakse koja nedovoljno respektira važnost uspostavljanja suradnje predškolskih ustanova, škole i roditelja.

roditelji ; učitelji ; darovita djeca u riziku ; nasilje nad darovitima ; rani razvoj

nije evidentirano

engleski

Giftedness of discourse phrases with regard to family and school

nije evidentirano

teachers ; gifted children at risk ; violence against a talented ; early development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

15-25.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika

Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika

pozvano predavanje

25.02.2016-27.02.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija