Književni transfer: transformacijski i terapijski učinci čitanja (CROSBI ID 634102)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Žurić Jakovina, Iva Književni transfer: transformacijski i terapijski učinci čitanja // Dosezi psihoanalize : književnost, izvedbene umjetnosti, film i kultura : zbornik radova s Međunarodne poslijediplomske konferencije doktorskog studija književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture / Majić, Ivan ; Milanko, Andrea ; Tomljenović, Ana (ur.). Zagreb: Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2015. str. 175-187

Žurić Jakovina, Iva

Književni transfer: transformacijski i terapijski učinci čitanja

Psihoanaliza, odnosno psihoanalitička psihoterapija ključno je područje na kojem se jasno mogu vidjeti mehanizmi pomoću kojih psihički sadržaji iz prošlosti bivaju aktivirani u sadašnjosti. Mehanizam transfera (prijenosa) u tom je smislu ključan u odnosu između terapeuta i pacijenta tijekom kojeg pacijent prenosi svoje ranije osjećaja i očekivanja na terapeuta. Sličan proces zbiva se i u svakodnevnom životu, gdje pojedinci osobama iz sadašnjosti pripisuju karakteristike osobe iz njihove prošlosti koja je na njih značajno utjecala. Čitanje književnih tekstova i književnosti općenito, što nas ovdje prvenstveno zanima, također je podložno transfernim procesima. Namjera ovoga rada jest pokazati koji su temeljni mehanizmi djelovanja književnog teksta na čitatelja, odnosno zbog čega čitanje proizvodi transformacijske i terapijske učinke. Ovakva analiza primarno se bavi psihologijskim aspektima čitanja, fokusirajući se time na konkretnog čitatelja i njegovu sposobnost kognitivnog i emotivnog doživljavanja pročitanog teksta.

Književni transfer, psihoanaliza, transfer u psihoanalizi, transfer u svakodnevnom životu, terapijski učinci čitanja

Literary Transference: Transformational and Therapeutic Effects of Reading

Literary transference, psychoanalysis, transference in psychoanalysis, transfer in everyday life, therapeutic effects of reading

175-187.

2015.

Dosezi psihoanalize : književnost, izvedbene umjetnosti, film i kultura : zbornik radova s Međunarodne poslijediplomske konferencije doktorskog studija književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture

Majić, Ivan ; Milanko, Andrea ; Tomljenović, Ana

Zagreb: Leksikografski zavod Miroslav Krleža

978-953-268-032-4