Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kreativnost krize- Hrvatska između apatije i strasti (CROSBI ID 634576)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Vesna Ivezic Kreativnost krize- Hrvatska između apatije i strasti. 2015

Podaci o odgovornosti

Vesna Ivezic

hrvatski

Kreativnost krize- Hrvatska između apatije i strasti

Može li korak udesno biti mogući izlazak iz krize. Od osamostaljenja do ulaska Hrvatske u EU prošlo je više od četvrt stoljeća. Nakon razdoblja masovne euforije potpomognute populističkim zanosom i nacionalizmom, koji je bio pokretačka snaga neovisnosti, zemlja tone u krizu, siromaštvo, nezaposlenost i nezadovoljstvo rastu, hrvatski građani sve više tonu u apatiju. Nacionalizam koji po malo zamjenjuje instinkt za preživljavanjem, nije nestao. Većina hrvatskih građana tradicionalno je sklonija konzervativnoj, desnoj političkoj opciji, što se, u rasponu do ekstremne desnice, iskazuje kroz ksenofobije, netoleranciju prema manjinama / vjerskim, nacionalnim, spolnim, svima, te povećava u razdobljima krize i društvenih promjena , što je upravo sada. U okolnostima sveopće krize i beznađa, iskorak udesno, san o čvrstoj ruci ili zamagljivanje stvarnosti inzistiranjem na prošlosti, nudi se kao zamjena. Porast ksenofobije u Hrvatskoj sukladan je s identičnim pojavama u drugim zemljama Europe, što se intenziviralo nakon ulaska Hrvatske u EU. Na manifestnoj razini, kao i u Europi, proklamiraju se demokratske vrijednosti, te uspostavljanje novih društvenih odnosa temeljenih na načelima interkulturalizma i poštivanju manjina. U stvarnosti, između proklamiranog i realiteta, postoji razlika. Ksenofobija na različite načine očituje svoju prisutnost u javnom prostoru Hrvatskog društva, često u tišini. U komunikacijskim kanalima česta je buka, koja ometa točan prijenos informacija i točne definicije pojmova koji su u opticaju. Za razliku od EU, za krizu i gubitak radnih mjesta ne optužuju se manjine, nego nemoć političkog vodstva. Građani Hrvatske ne vide političku opciju koja bi mogla izvući zemlju iz krize, te zbog toga veliki dio stanovništva ne sudjeluje u političkom životu zemlje, a ne zato što je politički pasivan.S izuzetkom studentskih prosvjeda, od 2008.- 2010. i nove političke opcije koja se pod nazivom „Živi zid“ u novije vrijeme pojavila u obrani građana Hrvatske protiv bankarskog sistema, ovrha i osiromašivanja, koja, iako je u kratko vrijeme postigla veliku popularnost kod građana, još nema dovoljnu masovnost da bi mogla biti čimbenik korjenite promjene. Kriza dovodi na površinu brojne nedostatke, političke, gospodarske i društvene, a takvo intenziviranje može dovesti do potpunog rušenja, i moguće je- potaknuti kreativnost u pronalaženju rješenja

nacionalizam; masovne političke strasti; apatija; ksenofobija; kriza

nije evidentirano

engleski

Creativity of Crisis- Croatia between Apathy an Passion

nije evidentirano

nationalism; mass political passions; apathy; xenophobia; crisis

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2015.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

5.Nacionalni kongres Hrvatskog socioloskog drustva,

ostalo

19.03.2015-22.03.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija