Indikatori kvalitete inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama (CROSBI ID 634734)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Žic Ralić, Anamarija ; Lisak, Natalija ; Miličević, Josipa ; Repalust, Marija
hrvatski
Indikatori kvalitete inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama
Proces razvoja inkluzivnog odgoja i obrazovanja aktualna je tema svjetskih istraživanja. Stremi se ka otklanjanju uočenih prepreka u uključivanju i ostvarivanju vlastitih potencijala sve djece neovisno o specifičnostima po kojima se neka od njih razlikuju od većine. Kako bi imali temeljno polazište za daljnje unapređenje procesa inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj, ovim istraživanjem propituju se indikatori provedbe inkluzije iz perspektive učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja škola. Sudionici istraživanja, učitelji, stručni suradnici i ravnatelji (N=12), odabrani su temeljem kriterija dugogodišnjeg iskustva rada s djecom s teškoćama koja su uključena u redovne osnovne škole. Podaci su prikupljeni putem fokusne grupe, a pri kvalitativnoj analizi koristio se pristup u literaturi poznat kao analiza okvira. Rezultati istraživanja jasno upućuju na ključne indikatore kojima možemo pratiti kvalitetu odgojno obrazovne inkluzije u Hrvatskoj: inkluzivna filozofija i međusobna suradnja svih sudionika (ravnatelji, stručni suradnici, učitelji, učenici, roditelji, stručnjaci izvan škole) ; fleksibilnost sustava obrazovanja koja omogućuje individualan pristup i uvažavanje sposobnosti, mogućnosti i potreba svakoga djeteta ; osposobljenost za rad u inkluzivnim uvjetima i stručno usavršavanje školskih djelatnika vezano uz provedbu inkluzivnog odgoja i obrazovanja ; te sustavna podrška školskim djelatnicima i učenicima s teškoćama u razvoju u provođenju inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Pored toga, rezultati također ukazuju na prioritetne aktivnosti i dostižne ciljeve za iduće dvije godine. Rezultati istraživanja razmatraju se u odnosu na rezultate drugih domaćih i inozemnih istraživanja provedbe inkluzivnog odgoja i obrazovanja
inkluzivni odgoj i obrazovanje; kvalitativna analiza; indikatori kvalitete; učenici s teškoćama u razvoju
nije evidentirano
engleski
Indicators of quality of inclusive education in primary schools
nije evidentirano
indicators; quality; inclusive education; primary school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
26-26.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja
Bukvić, Zlatko
Varaždin:
978-953-58871-0-2
Podaci o skupu
11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja"
predavanje
28.04.2016-30.04.2016
Varaždin, Hrvatska