Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Recepcija djela Nadežde Petrović u hrvatskoj likovnoj kritici (CROSBI ID 56133)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Šeparović, Ana Recepcija djela Nadežde Petrović u hrvatskoj likovnoj kritici // Naučni skup posvećen Nadeždi Petrović (1873-1915). Zbornik radova / Jovanov, Jasna (ur.). Novi Sad: Spomen-zbirka Pavla Beljanskog, 2016. str. 99-115

Podaci o odgovornosti

Šeparović, Ana

hrvatski

Recepcija djela Nadežde Petrović u hrvatskoj likovnoj kritici

Iako je Nadežda Petrović samo jednom izlagala u Hrvatskoj, i to tri slike na skupnoj izložbi Društva „Medulić” u Zagrebu 1910. godine, uočena je važnost nekih tekstova hrvatskih likovnih kritičara u ukupnoj kritičkoj recepciji njezina djela. Unatoč činjenici da najveći broj autora u svojim prikazima izložbi na kojima je izlagala s hrvatskim umjetnicima, Nadeždino ime i djelo potpuno prešućuje ili samo nabraja kao statističku činjenicu, u izdvojena četiri teksta (anonimnoga autora iz Obzora, Antuna Gustava Matoša, Dimitrija Mitrinovića i Jerolima Miše) implicitno je prisutno razumijevanje njezina djela. Svaki od ovih kritičara, unatoč vlastitim impresionističkim polazištima, uočava upravo ekspresionističke progresivne značajke njezina djela, ali i snagu njezina izraza. U radu se recepcija razmatra i iz rodnoga rakursa: uočeno je da kritičari u čijim interpretacijama dominiraju patrijarhalne teze (Kosta Strajnić, Matoš, Miše), pri tumačenju Nadeždina djela napuštaju konvencionalni ključ muškoga tumačenja ženskoga djela. Razlog tomu traži se u njezinome, za tadašnje pojmove „muškom“, političkom i socijalnom angažmanu, „muškoj” slikarskoj profesiji i odlasku na front, ali i ne manje važnoj, u tadašnje vrijeme za ženu neočekivanoj sigurnosti, snazi i hrabrosti likovnoga izraza. Ukratko će se rekapitulirati i poslijeratna recepcija Nadeždina djela, s osobitim naglaskom na tekstove progresivnih kritičara: Miće Bašičevića i Radoslava Putara.

Nadežda Petrović, hrvatska likovna kritika, moderno slikarstvo, impresionizam, ekspresionizam, Antun Gustav Matoš

nije evidentirano

engleski

Reception of Nadežda Petrović’s Art Works in the Croatian Art Criticism

nije evidentirano

Nadežda Petrović, Croatian art criticism, modern painting, Impressionism, Expressionism, Antun Gustav Matoš

nije evidentirano

Podaci o prilogu

99-115.

objavljeno

Podaci o knjizi

Jovanov, Jasna

Novi Sad: Spomen-zbirka Pavla Beljanskog

2016.

978-86-87073-90-6

Povezanost rada

Povijest umjetnosti