Usporedba ishoda učenja za nastavu prirode I društva u nacionalnim kurikulima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke (pokrajine Nordrhein – Westfallen) (CROSBI ID 635188)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Romštajn-Burchards, Štefanija ; Bogut, Irella ; Popović, Željko ; Jurčević Agić, Ivančica
hrvatski
Usporedba ishoda učenja za nastavu prirode I društva u nacionalnim kurikulima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke (pokrajine Nordrhein – Westfallen)
Istraživanje o ishodima učenja za nastavu Prirode i društva provedeno je metodom analize sadržaja nacionalnih kurikuluma Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein – Westfallen. Iz obaju se Nacionalnih kurikuluma na temelju očekivanih ishoda učenja osim znanja očekuje i razvoj sposobnosti, vrijednosti, stavova te odgovornosti za svijet u kojem učenici žive. Svaki kurikulum, posebno za prirodoslovno područje, odnosno za nastavu Prirode i društva, očekivane ishode učenja opisuje u okviru svakoga nastavnog područja. Usporedbom učeničkih kompetencija uočava se da su u oba kurikuluma vrlo dobro zastupljene kompetencije učenika koje odražavaju ekološku pismenost. Spomenute kompetencije u oba kurikuluma navode na zaključak da su u dobroj mjeri zastupljeni različiti ekološki sadržaji. Raspon tema od zaštite okoliša do obnovljivih izvora energije na kojima se temelji održivi razvoj, govori u prilog temeljitoj ekološkoj obrazovanosti učenika. Kada je riječ o kompetenciji kao trajnoj sposobnosti djelovanja koja podrazumijeva znanje, sposobnosti, vještine i stavove vezane za područje ekologije, tada se primjećuje kako u kurikulumu Republike Hrvatske nedostaje usmjerenosti na istraživanje te na vježbanje ponašanja učenika u domeni ekološkoga odgoja.
Ekološki odgoj; Europska Unija; kompetencije učenika; obrazovna politika; održivi razvoj
nije evidentirano
engleski
Comparison of outcomes of learning for the science and society class in the national curricula of the Republic of Croatia and the the Federal Republic of Germany (Nordrhein-Westfalen County)
nije evidentirano
Environmental education; the European Union; students’ competence; education policy; sustainable development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
115-116.
2016.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-331-100-5
Podaci o matičnoj publikaciji
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Sustainable development and the Croatian educational system
Dijana Vican, Igor Radeka, Rozana Petani, Marijana Miočić
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju
Podaci o skupu
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Sustainable development and the Croatian educational system
predavanje
12.05.2016-13.05.2016
Zadar, Hrvatska