Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Metode mjerenja naglasnih kompetencija (CROSBI ID 635314)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Pletikos Olof, Elenmari ; Vlašić Duić, Jelena ; Martinović, Blaženka Metode mjerenja naglasnih kompetencija // Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanoga od 24. do 26. travnja 2015. godine u Zadru / / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.). Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016. str. 293-307

Podaci o odgovornosti

Pletikos Olof, Elenmari ; Vlašić Duić, Jelena ; Martinović, Blaženka

hrvatski

Metode mjerenja naglasnih kompetencija

Hrvatski standardni jezik ima visinski naglasni sustav koji se tradicionalno opisuje kao četveronaglasni sustav s kračinama i zanaglasnim dužinama te s paradigmatskim preinakama prozodijskih počela. Poučava se na raznim kolegijima na studijima fonetike, kroatistike i dramske umjetnosti, a poznavanje naglasne norme i njezina primjena važan je ishod studijskih programa. U okviru šest različitih studijskih programa anketiranjem izvoditelja kolegija, čiji su ishodi naglasne kompetencije, ispitali smo koliko su pojedine naglasne kompetencije važne kao ishodi učenja te koje se poteškoće javljaju u praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju znanja, percepcije i produkcije naglasaka kao ishoda učenja. Testiranjem 60 studenata fonetike i(li) kroatistike koji su položili osnovne ortoepske kolegije istražili smo kakve su njihove kompetencije s obzirom na znanja o naglascima, vještine percepcije i vještine produkcije. O ukupnoj uspješnosti studenata u naglasnim kompetencijama govori podatak o 62, 36 % točnih odgovora. Iako su studenti čiji organski idiom ima visinski četveronaglasni sustav u prednosti pred studentima s usvojenim udarnim naglasnim sustavom, posebice u produkciji naglasaka, rezultati pokazuju da se u testiranju znanja o paradigmatskome naglasku i percepcije naglasaka te dvije skupine ne razlikuju značajno. U metajezičnim vještinama percepcije i produkcije naglasaka na rijetkim, nepoznatim, beznačenjskim ili neispravno naglašenim riječima studenti s udarnim i studenti s visinskim sustavom podjednako su uspješni, pa se takvi testovi mogu smatrati ravnopravnima i pouzdanima za mjerenje napretka studenta u učenju hrvatskoga standardnog naglasnog sustava.

hrvatski jezik ; visinski naglasni sustav ; poučavanje naglasaka ; ishodi učenja ; percepcija naglasaka ; produkcija naglasaka

nije evidentirano

engleski

Assessing student competencies in knowledge, perception, and production of Croatian accents

nije evidentirano

Croatian ; pitch-accent system ; teaching of accentuation ; learning outcomes ; accent perception ; accent production

nije evidentirano

Podaci o prilogu

293-307.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanoga od 24. do 26. travnja 2015. godine u Zadru /

Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina

Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

978-953-7963-43-9

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija