UČITELJSKA PROCJENA POKAZATELJA KVALITETE INKLUZIJE (CROSBI ID 635383)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Wagner Jakab, Ana ; Lisak, Natalija ; Cvitković, Daniela
hrvatski
UČITELJSKA PROCJENA POKAZATELJA KVALITETE INKLUZIJE
CILJ:Cilj ovog rada bio je provjeriti kako faktori radnog okruženja, stručne podrške za rad s djecom s teškoćama te mogućnosti dodatnih edukacija, kao nezavisne varijable, utječu na procjenu učitelja o inkluzivnosti u razredu, školi te procjeni inkluzivnih pokazatelja općenito, na tri podljestvice Ljestvice procjene kvalitete inkluzije u školi : Inkluzivna organizacija škole, Inkluzivni pristup u razredu i Objektivni indikatori kvalitete inkluzije. Ljestvice su temeljene na konceptu inkluzije autora Booth i Ainscow (2011). METODE: Prikazano istraživanje dio je međunarodnog projekta Evidence Based Education European Strategic Model for School Inclusion (EBE-ESEMOSI). U istraživanju je sudjelovalo 114 učiteljica i 6 učitelja iz drugih razreda 69 osnovnih škola grada Zagreba i Zagrebačke županije. Kriterij odabira učitelja bio je prisustvo učenika s teškoćama u razredu. Kako bi se odgovorilo na cilj i hipoteze provedeni su t-testovi i ANOVA za nezavisne uzorke. REZULTATI: Nalazi istraživanja potvrđuju postavljene hipoteze, te je dobiveno kako učitelji koji potječu iz pozitivnog radnog okružja, imaju stručnu podrške te su bili uključeni u dodatne edukacije statistički značajno povoljnije procjenjuju kvalitetu inkluzije u školi na pojedinim pod ljestvicama Ljestvici procjene kvalitete inkluzije u školi. ZAKLJUČAK: Dobiveni rezultati upućuju na daljnju potrebu sustavnog vrednovanja procesa inkluzije u obrazovanju, kako bi dobio uvid u njezine odrednice te kako bi se dale jasne smjernice za ostvarivanje poželjne kvalitete i planirao daljnji razvoj u smislu razvoja inkluzivne kulture i politike te implementacije inkluzivne prakse.
učitelji; pokazatelji; kvaliteta; inkluzija; sustav obrazovanja
nije evidentirano
engleski
TEACHERS ASSESSMENT OF INDICATORS FOR INCLUSION
nije evidentirano
teachers; indicators; quality; inclusion; schools
nije evidentirano
Podaci o prilogu
39-50.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
INCLUSIVE THEORY AND PRACTICE INTERNATIONAL THEMATIC COLLECTION OF PAPERS
Potić, Srećko ; Golubović, Špela ; Šćepanović, Marinela
Novi Sad: Society of defectologists of Vojvodina, Novi Sad
978-86-80326-02-3
Podaci o skupu
Osma međunarodna konferencija "Inkluzivna teorija i praksa: Vaspitano-obrazovni, (re)habilitacioni i savetodavni rad"
predavanje
13.05.2016-15.05.2016
Sombor, Srbija