Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj elemenata organizacijske kulture na percepciju etičkog poslovanja (CROSBI ID 403593)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Tokić, Ivana Utjecaj elemenata organizacijske kulture na percepciju etičkog poslovanja / Pavić, Željko (mentor); Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, . 2016

Podaci o odgovornosti

Tokić, Ivana

Pavić, Željko

hrvatski

Utjecaj elemenata organizacijske kulture na percepciju etičkog poslovanja

U ovome se radu istražuje utjecaj organizacijske kulture na percepciju etičkog poslovanja. Kroz teorijska saznanja i provedeno istraživanje nastojalo se prikazati odnos između organizacijske kulture i poslovne etike, a na taj se način željelo pokazati da uspješno poslovanje sve više teži biti etično. Izazovi današnjeg poslovnog svijeta sve su veći, a društvo u kojem organizacije posluju sve zahtjevnije te se od organizacija traži odgovorno poslovanje. Poslovna je etika, tj. etično poslovanje, kategorija koja zadovoljava čelne ljude organizacija i zaposlenike, ali i širu društvenu zajednicu. Čelnim ljudima donosi profit, a zajednici sigurne proizvode i zdravu okolinu. Istraživanje se zbog složenosti teme provodilo primjenom mješovite metodologije u dvije faze. Prva se faza odnosila na kvalitativno istraživanje pomoću dubinskog intervju s čelnim ljudima organizacija. Ta je faza omogućila dublji uvid u temu, a informacije do kojih se došlo u toj fazi pomogle su u određivanju sadržaja anketnog upitnika. Prva faza rađena je po uzoru na istraživanje koje su 2009. godine proveli Ardichvili i dr. Anketni je upitnik proveden u drugoj fazi, u kvantitativnom dijelu na ukupno 399 ispitanika također po uzoru na ranije provedeno istraživanje (Kaptein, 2008). Dokazano je da su elementi organizacijske kulture povezani s percepcijom etičnosti poslovanja (hipoteza 1). Osim toga, percepcija poštenja i pravednosti (etičkog vodstva) ima najjači utjecaj na percepciju etičnosti ukupnog poslovanja organizacije (hipoteza 2). Treća hipoteza je samo djelomično dokazana jer se pokazalo da stupanj obrazovanja nije povezan s percepcijom etičnosti vlastite organizacije, a da je viši položaj u hijerarhiji organizacije pozitivno povezan s percepcijom etičnosti vlastite organizacije (hipoteza 3). Dakle, ispitanici s višim stupnjem obrazovanja (fakultet i više) jednako gledaju na etičnost svoje organizacije kao i zaposlenici s nižim stupnjem obrazovanja (srednja škola i niže). Statističkom obradom prikupljenih odgovora dobio se model etičke organizacijske kulture specifičan za organizacije u Republici Hrvatskoj.

organizacijska kultura ; poslovna etika ; etička organizacijska kultura ; organizacijske vrijednosti

nije evidentirano

engleski

The Impact of Organization Culture on Perception of Ethical Business Conduct

nije evidentirano

organization culture ; business ethics ; organizational values

nije evidentirano

Podaci o izdanju

238

19.05.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija, Sociologija