Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost vršnjačkog zlostavljanja sa socio- emocionalnom prilagodbom učenika (CROSBI ID 403602)

Ocjenski rad | diplomski rad

Juka, Ivana Povezanost vršnjačkog zlostavljanja sa socio- emocionalnom prilagodbom učenika / Velki, Tena (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2016

Podaci o odgovornosti

Juka, Ivana

Velki, Tena

hrvatski

Povezanost vršnjačkog zlostavljanja sa socio- emocionalnom prilagodbom učenika

Cilj je ovoga istraživanja bio provjeriti postoji li povezanost između vršnjačkog zlostavljanja i viktimizacije sa socio- emocionalnom prilagodbom učenika. Za razliku od prijašnjih istraživanja koja su se bavila istraživanjem vršnjačkoga nasilja u ovome je istraživanju mjereno vršnjačko zlostavljanje jer je uzet u obzir odnos moći nasilnika i žrtve te namjera počinjenog nasilnog ponašanja. Socio-emocionalna prilagodba mjerena je petorima varijablama: broj prijatelja, vršnjačka prihvaćenost, emocionalna kompetencija, socijalna i emocionalna samoefikasnost. U istraživanju je sudjelovalo 469 učenika od petog do osmog razreda iz četiri osnovne škole (40, 3% dječaka, 57, 1% djevojčica, 2, 6% nije se izjasnilo za spol). Dobni se raspon učenika kreće od 10 do 15 godina s prosječnom dobi od 12, 49 godina (SD=1, 81). Učenici su u istraživanju popunjavali Upitnik o vršnjačkom zlostavljanju (UVZ ; Velki, 2015), Upitnik emocionalne kompetencije (UEK-15 ; Takšić, 1998), Upitnik samoefikasnosti za djecu (SEQ-C ; Sorić, Vulić-Prtorić, 2006). Rezultati su istraživanja pokazali statistički značajnu pozitivnu povezanost broja prijatelja učenika s tradicionalnim, elektroničkim, ekonomskim i seksualnim zlostavljanjem, statistički negativnu povezanost emocionalne samoefikasnosti s tradicionalnim, tjelesnim, verbalnim i relacijskim zlostavljanjem, statistički negativnu povezanost emocionalne kompetencije sa svim oblicima zlostavljanja, dok povezanost između svih ostalih varijabli ne postoji. Statistički je značajna negativna povezanost broja prijatelja i relacijske viktimizacije, vršnjačke prihvaćenosti i socijalne samoefikasnosti sa svim oblicima viktimizacije izuzev seksualne, te emocionalne samoefikasnosti i kompetencije sa svim oblicima viktimizacije.

vršnjačko zlostavljanje i viktimizacija; socio-emocionalna prilagodba; osnovnoškolska dob; učenici

nije evidentirano

engleski

Correlation between the peer violence and the socio-emocional adjustment of students

nije evidentirano

peer bullying and victimization; socio-emotional adjustment; primary school age; students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35

24.05.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija