Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Didaktički pogled na odnose u nastavi (CROSBI ID 56320)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Matijević, Milan Didaktički pogled na odnose u nastavi // Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 262-286

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Didaktički pogled na odnose u nastavi

Pedagozi ističu: Nema odgoja bez odnosa. Za pedagogiju i didaktiku su zanimljivi odnosi odgajatelj – odgajanik, učitelj - učenik, zatim odnos poučavanja i samostalnog učenja, odnos vođenja i samovođenja, usmjeravanja i samousmjeravanja te odnosi različitih vidova komuniciranja. Tu su još važni i zanimljivi odnosi učenik – učenik, učenik - sadržaj učenja, učenik – nastavni mediji te odnosi prirodne i umjetne inteligencije. Razmatrajući odnose u nastavnom i obrazovnom procesu važno je analizirati uloge učenika i učitelja te mjesto i uloge nastavnih medija u tim odnosima. Uloge glavnih subjekata se manifestiraju u vidu različitih didaktičkih strategija te primjerene obrazovne okoline i nastavnih medija. U školama se, nažalost, teško mijenja obrazovna okolina koja datira iz srednjeg vijeka, a kojoj uzor predstavljaju vjerske institucije: jedan subjekt govori, a velika masa sjedi, sluša i gleda što i kako radi taj subjekt. Čak se i suvremeni digitalni mediji stavljaju u funkciju takvih didaktičkih događanja. Pripadnici net generacija koji u ovim godinama ulaze u škole teško prihvaćaju i nerado sudjeluju u takvim didaktičkim scenarijima (i odnosima). Konstruktivistički didaktičari upozoravaju na neprihvatljivost takvih didaktičkih događanja te rezimiraju svoj stav prema odnosu poučavanja i učenja stavom: više učenja – manje poučavanja. Nastava predstavlja zajednički rad učitelja i učenika, a ne samo rad učitelja (tzv. 'pedagoški rad'). Zato je u razmatranju uloga i odnosa učitelja i učenika potrebno posvetiti odgovarajuću pažnju didaktici samostalnog učenja. Spoznaje didaktike trebaju upoznati (i) učenici, a ne samo učitelji. Tradicionalna didaktika je bila didaktika poučavanja, odnosno didaktika koja se bavila ulogom i radom učitelja, a nedovoljno ulogom i aktivnostima učenika. Pored svih poznatih definicija didaktike može se dodati i ova: didaktika je znanost o ulogama i odnosima u nastavnom i obrazovnom procesu. Ovo su pitanja kojima se bavi autor ovoga teksta.

didaktika odnosa, konstruktivistička didaktika, nastavna komunikacija, odnos didaktičkih čimbenika, odnos subjekata u nastavi, poučavanje i učenje, uloge u nastavi

nije evidentirano

engleski

A didactical view on classroom relationships

nije evidentirano

didactics of relationships, constructivist diddactics, classroom communication, relationship of didactical elements, teaching and learning, roles in the classroom

nije evidentirano

Podaci o prilogu

262-286.

objavljeno

Podaci o knjizi

Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2016.

978-953-8115-04-3

Povezanost rada

nije evidentirano